Part 11

759 28 1

Hanna..i am sorry...please jangan kasi tinggal sy ?" Rayu Andrian.


Dia nampak bayangan Hanna pelan-pelan melangkah kasi tinggal dia , makin jauh Hanna melangkah makin rasa sakit dadanya.

" ko bukan Daniel..kau penipu..aku benci kau " teriak Hanna.

" Hanna......Hanna " Panggil Andrian lagi..

Tapi Hanna nda peduli dia lagi dia tetap melangkah! Makin jauh langkahnya an akhirnya hilang di dalam kabus di tebal.

Andrian terduduk sambil menangis, tiba-tiba dia rasa badannya di peluk seseorang ! dia rasa selesa dan bau itu dia rasa macam pernah cium bau itu dan suara yang memangilnya juga dia rasa macam dia kenal...

"bey...hey bangunlah! Kenapa tidur sini?"

Berkali-kali Hanna kasi bangun Andrian,tapi lelaki itu masih nda mao buka matanya.
Namanya juga balik-balik Andrian panggil sampi dia terpaksa peluk Andrian untuk kasi tenang dia.

"Dear...kau pi mana?puas sy cari..." Tanya Andrian, masih diorang dua berpeluk.

Macam dia tiba-tiba takut kehilangan Hanna tu gaya dia.

" Sy sini saja bey..kenapa ni kusut semacam ja ni..balik-balik panggil nama sy lagi tu..malu err orang tinggu –tinggu .." bilang dia sama Andrian.

Andrian terkejut..cepat-cepat dia kasi jarak badannya dari Hanna.

Dia nda tahu kenapa dia buli peluk Hanna begitu? dia juga bingung kenapa tiba-tiba mimpi begitu.

" Bey..kenapa?'' Tanya Hanna, dia pigi dekat Andrian dia mao pegang dahi Andrian tapi punya laju Andrian tepis tu tangan dia.

" Dear... i am sorry....sy cuma penat sikit kali ni.."

" Hermmm patutlah sampai tertidur di sini! Kenapa nda masuk bilik ja..! jum lah kita masuk bilik sambung tidur lagipun masih awal lagi ni..."

Andrian hanya kasi angguk-angguk kepala saja tanda setuju, dia ikut saja cadangan Hanna, dia pun masih mengantuk lagi. Sakit pinggang tidur dalam kereta semalaman.

Dalam perjalanan pigi bilik, diurang dua terserempak lagi sama Anatasia tapi kali ini dia nda seorang tapi Anatasia berdua sama Dareen.

Dari jauh Anatasia nampak sudah Andrian sama Hanna, sengaja dia kasi mao kasi sakit hati Andrian, dia tujuk mesra melampau dia depan Andrian.

Dia bukan setakat buat aksi manja - manja sama Dareen tapi dia minta Dareen cium dia...yess cium Anatasia! Walaupun Dareen sedikit terkejut tapi dia teruja dia sudah lama tunggu peluang mao rasa bibir gadis idamanannya itu.

Anatasia nda tahu kenapa dia buli terfikir buat begitu depan kembar Andrian sedangkan dia tahu itu bukan Andrian.Cuma satu tujuan, dia mahu kasi sakit hati kembar Andrian dengan harapan Andrian juga sakit hati.

Andrian nampak saja kelakuan Antasia, dia nda mao kalah juga! Dia rasa tercabar..

Dia juga buat aksi yang sama Hanna, dia lupa sudah siapa dirinya.Serta merta dia bermesra balik sama Hanna, kalau tadi jarak diurang berjalan ada jarak sedikit tapi sekarang Andrian berjalan sambil peluk pinggang Hanna sudah.Hanna sedikit terkejut Andrian tiba-tiba buay begitu tapi dia gembira.

Tiba-tiba Andrian bawa Hanna berhenti di satu sudut, jarak durang nda jauh sama Anatasia dan Dareen, di sana dia cium Hanna...!!!

Hanna terkejut dia nda sangka Andrian buat begitu di tempat awam tapi akhirnya dia nda kisah biarlah orang nampak! Honeymoon!
Kali pertama dan ciuman pertama bagi Hanna.

************************

" Oh Shittt ..apa aku buat ni? kenapa budu telampau kau Rian? Kau tau kah yang kau cium tadi tu bini kembar kau..."

Andrian ketuk-ketuk kepalanya, dia membodohkam dirinya sendiri sebab terlampau ikut perasaan.

Dia nda sangka dia buli buat begitu! Jantungnya masih lagi berdebar-debar sampai hilang rasa sakit pinggang sama mengantuknya.

Andrian nda tunggu lama, masuk saja dia dalam bilik terus dia mandi lepas mandi dia keluar balik.Perasaannya nda tantu kalau berdua sama Hanna. Makin dia rasa segan lepas bercium tadi.

" Take Care dear! Sy pigi dulu...."

Bilang Andrian, sana luar pintu baru dia cakap Hanna begitu.

Kalam kabut saja tu gaya dia.
Padahal bukan juga dia mao pigi kursus dia Cuma mao melarikan diri saja.

Hanna senyum-senyum sendiri, dia rasa bahagia! Sangat bahagia.

Lepas Andrian keluar saja, terus dia menari-menari sendiri sambil menyanyi-nyanyi.

Hanna nda rasa bosan menghabiskan masa-masa di sana, walaupun dia Cuma berada di dalam kawasan penginapan saja sepanjang hari.

Dia suka duduk seharian di kebun bunga Rose itu.Baru sehari di sana dia sudah mesra sama tu anty kebun yang jaga tu kebun bunga Rose. Banyak pengalaman dia dapat belajar dari tu anty kebun tentang cara-cara menjaga pokok-pokok bunga Rose.

" Amoii..kenapa sy nampak ko saturang saja ...ko memang datang sini saturang saja kah?'' tanya tu anty!

Anty Nora nama dia, sudah sepuluh tahun dia kerja di kebun itu.Dia bukan setakat tukang kebun bunga tapi dia minatnya sama pokok bunga buat dia nda kisah tentang upah.Apa yang dia mahu hanya kepuasan bila dia tinggu bunga-bunga rose yang dia tanam tumbuh mekar dan segar-segar.

" Ada suami sy bah anty..tapi dia berkursus jadi sy terpaksalah seorang-seorang dulu.." Jawab Hanna, sambil cium-cium tu bunga Rose peach.Wangi!

" Owh... berapa lama sudah kamurang kawin moi...?''

" Baru ja anty nda sampai sebulan lagi.."

" Waduh... masih pengantin baru rupanya, selamat pengantin baru ya..nah ambil ni semua Rose bawa balik bilik kasi wangi-wangi bilik kamurang supaya honeymoon bertambah bahagia...''

Sebakul bunga Rose merah yang baru anty Nora petik bertukar tangan.

" Banyaknya anty...segan sy, nanti anty kena marah pula bukan bunga-bunga ni mao di jual kah?''

Hanna rasa teruja tapi dia malu-malu mao terima nanti nda pasal-pasal anty Nora kena marah.

" Ehh tidaklah! Mana kena marah...cuba Hanna tinggu sekeliling..berapa banyak I bunga Rose...? Anty kasi sikit saja tu..ambil lah ambil..''

Anty Nora senyum, dalam hatinya semoga gadis itu akan gembira dan bahagia. Inilah kali pertama dia jumpa pengunjung yang menginap di penginapan itu begitu teruja dan sanggup lama-lama berada di kebun bunga itu dan bergaul mesra dengannya.

Dia juga selesa sama sumandak itu, pada pandangannya diluar dia nampak kasar tapi ada kelembutan di dalam hatinya.

Rata-rata pelangan yang menginap di sana hanya datang dan ambil gambar saja. Ada juga pengunjung yang suka kasi petik bunga sesuka hati tanpa kebenaran.Diorang nda pandai menilai kecantikan bunga-bunga yang ada di sana.

" Hermmm terima kasih anty.... sy suka! ''

" Iya tapi jaga-jaga saja ya mandak..bunga ni cantik tapi dia berduri.."

" Wahh anty dalam maksud tu kan.."

" Entahlah.. anty Cuma cakap saja manalah orang tua macam anty ni tahu maksudnya..."

Hanna hanya ketawa, lepas tu anty Nora juga ikut ketawa.

Andrian memandu lagi tanpa arah! Akhirnya dia sampai di Ranau, apa lagi dia pigi carilah hotel bujet.

Tidur! Masuk saja dalam bilik Andrian Cuba tidur! Tapi matanya nda mao tidur.. balik – balik juga dia ingat hal tadi pagi.

Andrian ambil handphone nya! Dia teringat Daniel...belum lagi Daniel hantar berita sama diorang.

I LOVE YOU MR REPLACEWhere stories live. Discover now