Part 2

1.1K 40 1

  Iker Andrian gelisah, dia nda dapat duduk atau pun beridiri! Dia mao menyigup tapi nda boleh! takut juga dia identitinya terbongkar.

Balik-balik dia tinggu jam di tangan. Baju kawin masih lagi bergantung dalam almari belum lagi dia mao pakai dan kalau boleh dia nda mao pakai tu baju sama sekali.

Tukk....Tuk...

Pintu biliknya kena ketuk dari luar!
Dia tahu mesti neneknya yang datang mao tinggu keadaan dia.Nihari salah seorang cucunya mao kawin mesti dia gembira.

Dari semalam lagi dia sudah nasihat macam-macam pasal hal khawin.

" masuk ja nek..."

Nda lama pintu biliknya terbuka luas... yang sebenarnya bukan biliknya tapi bilik Iker Daniel.
Sejak semalam dia sudah tukar identitinya.

Rancangan yang cukup sempurna yang di atur oleh Daniel sampai kan nenek dan juga papa dorang langsung nda tahu yang berada di rumah sekarang adalah Iker Andrian.

" Ereiiii cucu sy ni.. ko belum pakai baju lagi?? ko tinggu bah itu jam pukul berapa sudah? "

Mula sudah neneknya bising-bising.

" Iya nekk sy mao pakai baju sudah ni...pelan-pelan bah nek..."

Andrian jawab lembut selembut cara Daniel bercakap. Memang begitu cara Daniel bercakap sama neneknya.

" Punya sengsara hidup menjadi Daniel " teriak hati Andrian sendirian.

Andrian mula bergerak menuju almari pakaian, di bukanya almari baju ..tergantung satu set Tuxedo warna hitam.

Gagar-gagar lagi tangan dia ambil tu baju!

" kenapa Dan...? " menanya lagi nenek nya, memang orang tua itu sedikit hairan sama tingkah laku cucunya. Macam gelisah..

" Ehh teda lah nek...sy nervos saja bah ni...heheh.." Jawab Andrian.

" hermmm... nenek tau ko sedih sebab hari bahagia ko ni tapi Andrian pula terpaksa terbang pigi luar negara.."

Tiba-tiba orang tua itu sedih, sepatutnya hari ini mereka semua berkumpul tapi di sebabkan tawaran kerja secara tiba-tiba itu Andrian terpaksa pula berpisah dengan dorang.

" Hishh nenek ni nda apa bah tu ..lagipun nenek sama papa kan ada! ''

" Dan.. bila sudah kawin tu mesti mao jaga tu bini kau baik-baik arr...Hanna tu satu-satunya anak tunggal biasa sudah kena manja-manja jadi kau mesti jaga dia baik-baik arr.." Pesan neneknya lagi.

Andrian hanya mengangguk faham tapi dalam hatinya hanya Tuhan saja yang tahu! Hatinya sedang berperang.

Dia hanya di tugaskan menjaga isteri kembarnya!!!

Tapi dia tertanya-tanya tentang kemanjaan macamana perempuan yang bernama Holly Hanna itu.

Yang dia nampak sebelum ini tunang Daniel itu bukanlah manja tapi garang, kasar sama kuat cemburu.

********************************

Setelah puas hati hasil solekan Mua yang juga kawan baiknya sendiri, Hanna senyum-senyum tengok mukanya sendiri.

Selama ini dia jarang pakai make up kalau dia jumpa Daniel pun dia cuma pakai bedak sikit-sikit lepas tu dia sapu gincu sikit di bibirnya. Dia memang nda suka pakai make up.

" Mesti laki kau terkaras ni nampak kau Hanna..."

Bilang si Lucy, sambil dia kasi pakai tu crown di kepala Hanna.

" biarlah dia terkaras Cy..sedia sudah sy jangan risau..."

Pecah ketawa Lucy dengar jawapan Hanna. Kawan baiknya sejak dari kecil segala perasaan hati suka duka dorang berdua kongsi bersama tiada rahsia antara dorang berdua.

I LOVE YOU MR REPLACEWhere stories live. Discover now