Chapter 1

843 73 16

Sekolah -

Aku berjalan ke arah daniel yang sibuk mencatat sesuatu pada buku notanya di bangku berdekatan dengan kelas sambil mengukir senyuman manis ke arahnya .

Tapi , Daniel tidak memandangku langsung . Aku sedikit hampa . Pada mulanya aku berniat untuk pergi ke arah daniel , tapi aku membantalkan niat aku dan berpatah balik .

Sedang aku berpaling , Seungwoon sudah berada di belakang aku . Aku sedikit kaget .

" Annyeong Mi Soo yah . You look so beautiful today " Seungwoon memujiku sambil melemparkan senyuman manisnya sama seperti hari hari lain .

Terkadang aku terfikir , kenapa Daniel jarang senyum semanis seungwoon tadi ? Kenapa bila Daniel dengan aku , dia jadi lain . Dia seperti tak mahu bercakap atau memandang aku dengan lama . Puji ? Sekali pun tak pernah . Mungkin kami couple masih baru . hm

" Asal tenung saya macam tu ? " kata Seungwoon membuat aku tersentak dari lamunan .

" Ah ani . Jomlah pergi kelas " ajak aku dan berjalan mendahului Seungwoon.

________________

" Kenapa awak diam je dari tadi ? " tanya Seungwoon apabila melihat aku senyap dari tadi .

Aku diam tidak menjawab . Membiarkan soalan itu berlalu begitu sahaja . Aku menyelak rambut depan aku yang sedikit menutup pandangan aku disebabkan angin yang agak kuat tapi agak nyaman juga.

Aku tetap diam .

"Huh ! " terdengar keluhan dari bibir Seungwoon.

Aku memandangnya . Seperti ada sesuatu yang bermain di fikirannya .

" Waeyo ? Ada problem ke ? " tanyaku.

" Hm , awak mesti tengah fikirkan daniel kan ? Sebab tu saya tanya awak diam je " Seungwoon mula menundukkan wajahnya .

Oh ! kecil hati lah tu .. gumam hati kecil aku . Wajah seungwoon buat aku tersenyum memandangnya .

Seungwoon memiliki wajah yang kacak . Benar , dia memang kacak daripada daniel . Bak kata kawanku dari Vietnam namanya 'ikah'  dia kata seungwoon ada iras Hongbin Vixx .

Hahahahaha . Bagi aku tak . Seungwoon adalah seungwoon . Dia kacak dan baik hati . Perangainya jauh beza dari daniel . Tapi senyuman daniel tidak dapat dinafikan , memang dapat mencairkan kata yeoja yeoja kat sekolah ni .

" Hahaha . Mia - ...

" Mi Soo yah ! "

belum sempat aku menghabiskan ayat , seseorang memanggil aku dari arah belakang .

Kelihatan Daniel sedang memegang dua plastik roti keju favourite aku . Dia tersenyum ke arah aku .

" Puas saya cari awak . Jom rehat sama " Daniel terus menarik tangan aku dan meninggalkan Seungwoon terpaku di situ .Mungkin dia terkejut sama sekali . Aku memberi isyarat ke arah Seungwoon mengatakan ' sorry ' . Nasib Seungwoon memahami dan membalasnya dengan anggukan.

____________

" Seronok ke lepak dengan lelaki lain ? Wah ! " daniel menghenyakkan punggungnya pada bangku panjang berdekatan kelas kami . Aku pula hanya berdiri di depannya .

" Seronok ? Kami kawan jelah .. " aku terus menafikan sama sekali bahawa Seungwoon itu hanya kawan . Tak lebih dari tu . Benar . Seungwoon hanya kawan dan aku pasti Seungwoon juga menganggap aku kawan.

" Aik ? Sampai dan senyum senyum tu , kawan ke ? " Daniel mula rasa tidak enak dengan jawapan aku .

" Eh , awak tu yang abaikan saya . Sibuk sangat dengan kerja awak tu kan . Orang lain pun sibuk tapi takdelah sampai mengabaikan orang lain " aku mula menunjukkan reaksi tidak puas hati . Geram dengan sikap Daniel yang seperti ingin menyalahkannya sahaja .

Aku berlalu pergi meninggalkan Daniel termangu di situ .

" Yah ! Mi soo... " kedengaran Daniel memanggil nama aku dari jauh . Kali ini aku tidak mahu berlembut hati . huh ! Aku terus berjalan ke kelas dan tidak menoleh ke arah belakanh dengan perasaan yang bercampur aduk .

TBC

Sorry short update . Busy sikit lately ni . Hope u guys terus membacanya okay ? Jangan lupa vote okay ?

Boy and friend 💕 [ MALAY FF ]Where stories live. Discover now