22 ; revenge

1.6K 149 9

🐧 ※ 🐧 ※

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

🐧 ※ 🐧 ※

Sebaik sahaja mereka berdua, Jihyun dan Jihoon, turun ke bawah untuk Jihyun bawa Jihoon keluar, mereka ada tetamu datang melawat keluarga Woo.

" Oh? Jihyun. Kamu dah turun. " Kata ibu Jihyun sebaik nampak kelibat lovebirds turun. Jihyun pandang siapa datang melawat mereka. Ada tiga orang duduk di sofa. Jihyun boleh lihat siapa di kiri dan kanan sofa tapi tengah, dia tidak nampak.

" Kamu ingat Seonho lagi tak? " Tanya ibu Jihyun. Jihyun menjadi geliga di dalam apabila mendengar nama itu.

Yoo Seonho, sama umur dengan Jihyun. Mereka berdua kenal waktu kecil lagi tetapi sejak insiden Jihyun berlaku, mereka tidak rapat dah. Sebab? Tiada sesiapa tahu. Lepas setahun setelah insiden Jihyun itu, keluarga Yoo berpindah ke New York. Dan sekarang, mereka bertemu semula.

Jihyun memberi death glare kepada Seonho. Dia tidak suka pada Seonho sejak insiden itu. Sebab? Jihyun suspek Seonho yang pelan mata Jihyun jadi begitu. Seonho yang buat matanya menjadi biru. Sebab Seonho, semua orang takutkan Jihyun kerana mata itu. Dia amatlah benci pada Seonho.

" Ya, ingat sangat. " Jawab Jihyun, memperkuatkan perkataan 'sangat' itu. Seonho cuma senyum pada Jihyun. Disebalik senyuman itu, ada jahat. Jahat yang amatlah jahat.

Jihyun pegang tangan Jihoon dan mereka berdua keluar dari rumah. Jihoon amatlah pening dengan apa yang berlaku tadi antara Jihyun dengan laki itu. Mereka semua pandang mereka berdua keluar.

" Maaf sebab Jihyun tadi. Dia memang...degil. " kata Jihyun, meminta maaf untuk pihak Jihyun.

" Tak mengapa. Dia dah makin besar dah kan... " Kata Pn. Yoo, senyum diberi kepada ibu Jihyun. Ibu Jihyun membalas senyuman itu. Seonho dari dalam membara-bara untuk mengerjakan Jihyun nanti.

" Apa yang berlaku kat dalam tadi? Kau kenal kah budak tu? " Tanya Jihoon selepas ditarik keluar dari situasi tadi.

" Mestilah kenal. Kalau tak kenal, dah lama aku halau. Ataupun bunuh. " Jawab Jihyun dan Jihoon memberi senyuman palsu.

" Aku tak suka dia. Sebab dia, aku jadi macam nie. " Kata Jihyun, menunding jarinya pada mata yang ditutup itu.

" So, dia lah buat? " Tanya Jihoon.

" Aku suspek tapi tidak. Orang lain buat tapi aku syak dia yang pelan untuk mata aku jadi macam nie. Dia upah orang untuk aku jadi macam nie. " Jawab Jihyun.

" Kau ada bukti kah yang dia buat? " Tanya Jihoon lagi dan Jihyun menggeleng kepalanya.

Waktu kecil, dia asyik mengata Seonho yang buat tapi tiada sesiapa percaya sebab dia budak kecil. Siapa nak percaya budak kecil? Budak kecil selalu merepek. Unicorn wujudlah, patung boleh bercakap lah dan bagai lagi. Tu sebabnya dia tidak puas hati dengan Seonho.

" Menyebabkan sekarang aku dah jadi dewasa- "

" Remaja. "

" Remaja, aku boleh teguhkan penyataan aku. Aku takkan kalahkan dia. Tidak akan. " Kata Jihyun dengan semangat.

" Tu barulah Jihyun yang aku kenal. Dia tak berputus asa. " Kata Jihoon dan merenyukkan rambut Jihyun dan Jihyun senyum.

" Aku balik dulu. Jumpa esok. Bye. " Kata Jihoon dan peluk Jihyun pada kali terakhir untuk hari ini. Mereka lepaskan pelukan itu dan Jihoon berlalu​ pergi.

Sebaik Jihoon sudah keluar dari kawasan rumah Jihyun, Seonho tiba-tiba datang.

" Wah. Dah ada boyfriend yea kau. Mesti best kalau makcik tau kan.. " kata Seonho, meletak bahunya pada dinding terdekat.

" Yah, kau jangan nak main kotor dengan aku yeah. Aku tau kau yang buat aku macam nie. " kata Jihyun, menunding jarinya pada mata birunya.

" Kau ada bukti aku buat? Kau nampakkah aku buat? Kau pun tau kan laki jahat tu buat dan kau masih nak tuduh aku? Wah. Bagusnya Woo Jihyun nie. " Kata Seonho, gelak jahat tapi tak terlalu jahat tapi masih jahat untuk Jihyun.

" Kau tunggu nanti, Seonho. Aku tau sejak dulu lagi, sejak kita berdua kawan baik lagi, kau ada hasrat nak bunuh aku sebab aku bagus dari kau. " Kata Jihyun. Seonho terpancar dengan kata-kata Jihyun tadi hingga dia menunduk kepalanya kerana geram.

Jihyun tersenyum akan ayat-ayatnya tadi dan memasukiya dengan melanggar bahu Seonho. Seonho amatlah geram sekarang dan tangannya menjadi genggaman geram.

※ 🐧 ※ 🐧

+ new update! enjoy~

+ dah hari jumaat dan lagi dua hari cuti nk habis 😂 aq x nak hbis 😭

+ hari nie ada rumah terbuka. yeah 😝

dangerous . ᵖʲʰWhere stories live. Discover now