19 ; practice

1.6K 177 13

+ binatang nie teringatkan aq jihoon lah 😂

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

+ binatang nie teringatkan aq jihoon lah 😂

🐹 ● 🐹 ●

" Kan aku dah kata. Kau akan jadi popular kalau kau tukar personaliti kau. "

" Seronok kot, dikenali ramai. " Kata Jihyun, melambai tangannya pada mereka yang perhatikan mereka berdua makan. Orang-orang yang melihat Jihyun melambai padanya balik.

Sekarang, mereka berada di kantin sekolah, makan. Ini pertama kali Jihyun masuk ke kantin sekolahnya. Makan makanan yang dimasak oleh makcik kantin dan bukan yang dimasak oleh chef yang pakar itu. Makanan biasa nie amatlah sedap.

" Jadi, apa pelan kau lepas nie? "

" Maksud kau? " Tanya Jihyun balik pada Jihoon, melihat Jihoon dengan mee goreng masih dalam mulutnya, dengan rambutnya hampir kena makanannya.

" Aish, kau nie, bab makan ja mesti bersepah. Mesti lebih teruk dari adik kau. " Kata Jihoon, memegang rambut Jihyun dan Jihyun makan habis mee itu masuk ke dalam mulutnya. Jihyun menjadi sedikit merah dan lap mulutnya dengan tisu.

" Mana ada. Dia lebih teruk dari aku. " Jawab Jihyun pada soalan Jihoon tadi, tidak mahu kelihatan comel tapi bagi Jihoon, ia amatlah comel bila dia malu.

" Jadi, pelan? "

" Oh! Mungkin pakar dalam taekwondo. Ayah aku suruh pilih martial art dan aku ingatkan nak ambil taekwondo. " Jawab Jihyun, memuncung bibirnya.

" Nak aku tolong? Aku bagus dalam taekwondo. "

" What? Jinjja? " Jihoon angguk dan Jihyun senyum padanya. ( btw aku x tau lah Jihoon betul-betul bagus dalam taekwondo or tak. aq pakat ambil ja sbb kebanyakan dancer, bagus dalam taekwondo. )

" Then, teach me, Master. buat gaya sebelum hendak berlawan Aku ada bilik latihan untuk Taekwondo di rumah. Mungkin kita boleh berlatih di sana. " kata Jihyun dan Jihoon angguk akan ideanya.

di rumah jihyun

Jihoon masuk ke rumah Jihyun kali ke dua dah nak dia masih tidak puas melihat kecantikan rumah itu. Jihyun membawa Jihoon ke bilik latihan taekwondo.

Jihoon lagi sekali terpegun melihat betapa besarnya bilik latihan itu. Ia lebih besar dari bilik latihan yang dia selalu berlatih itu. Jihoon meletak begnya di hujung bilik itu.

" Besar gila. "

" Of course. Ia special untuk aku sempena hari jadi aku tahun lepas. "

" Kau dapat bilik nie untuk birthday kau? " Jihyun mengangguk kepalanya dan Jihoon membuka luas mulutnya kerana hadiah sebesar nie dia dapat. Kemudian, Jihyun tergelak dan berkata...

" Agak-agaklah aku dapat nie. Nie untuk adik aku. Aku punya ada kat tingkat atas. Lagi besar. " Jihoon lagi meluaskan mulutnya. Sekarang, dagu dia ada di lantai dah. Jihyun kutip dagunya kemudian dan kata...

" Jangan nak jakun sangat. Jom kita mula berlatih, Master. " Mereka berdua mula berlatih dengan memulakan warm up dahulu.

Selepas dua jam kemudian, mereka berdua berhenti seketika. Jihyun belajar banyak dari Jihoon. Jihoon tali pinggang hitam dalam Taekwondo. Patutlah dia tak takutkan Jihyun kerana pandai Taekwondo.

" Aku nak pergi ambil minuman untuk kita. Kau nak apa-apa tak? " Tanya Jihyun yang telah berada di pintu untuk keluar.

" Apa-apa ja lah. Asalkan air. " Jawab Jihoon dan Jihyun terus keluar. Jihoon di dalam sana pulak terlentang atas lantai, pandang siling bilik itu. Tak sangka Jihyun nak aku ajar dia mempertahankan diri. Aku jangka orang yang lebih profesional akan uruskan. Kata Jihoon dalam hatinya.

Dia pandang di pintu dan kelibat Jihyun tidak kelihatan. Dia bangun dari posisi baringnya dan terus ke cermin dinding untuk memeriksa dirinya dalam keadaan yang elok. Jihoon sebenarnya suka pada Jihyun cuma lepas first impression mereka berdua amatlah teruk, Jihoon lepaskan saja perasaan itu.

Tapi sejak nie Jihyun menjadi seorang yang periang dan bukan si robot dia, dia tidak mahu lepaskan peluang ini terlepas pada sesiapa pun. Kemudian, terdengar ada orang masuk. Jihoon duduk dalam keadaannya sebelum nie dan berlakon seperti dia penat. Jihyun datang dengan air untuk mereka. Jihyun tuangkan air untuk Jihoon dan dirinya. Jihoon ambil minuman itu dan minum.

Kemudian, dia rasa lega lepas minum air itu. Jihyun senyum melihat Jihoon tidak penat dah. Jihyun duduk sebelum Jihoon yang baring itu dengan minuman dalam tangannya.

" Adik kau pernah guna bilik nie kah? " Tanya Jihoon yang sedang menutup matanya.

" Kadangkala. Dia masuk sini untuk tunjuk aku gerakkan baru dia pada aku selalu. " Jawab Jihyun dan Jihoon membulat mulutnya.

Jihyun cuma pandang saja laki yang baring sebelah dia tu dalam tempoh masa yang lama. Hinggalah dia buka mata, Jihyun terus pandang tempat lain. Jihoon perasan yang Jihyun sedang memandangnya dan tertawa kecil tapi dia tak dengar. Jihyun menjadi merah sedikit.

" Well, masa tengah berjalan. Aku patut pergi. " Kata Jihoon, berdiri dari posisi dia manakala Jihyun masih duduk di lantai, tidak membuat eye contact dengan Jihoon. Jihoon tahu yang Jihyun malu akan apa yang dia lakukan tadi hinggakan dia tidak mahu memandang mukanya.

" Yah, Woo Jihyun. " Kata Jihoon dan Jihyun pandang ke mana arah namanya dipanggil dan terlihat Jihoon berada di pintu keluar dah dan mengata...

" Jumpa esok. " Dan mengenyit matanya pada Jihyun secara comel sekali dan terus keluar dari sana. Jihyun menjadi lebih merah dan menjerit akan itu selepas kewujudan Jihoon tidak dikelihatan lagi. Jihoon sebenarnya masih di sana lagi dan tergelak akan jeritan Jihyun tadi.

Sekarang, dia tahu yang Jihyun juga ada perasaan yang sama padanya. Cuma dia tidak menunjuknya.

● 🐹 ● 🐹

+ new update! enjoy~

+ aq x pasti lagi aq akan update untuk beberapa hri sbb aq nk pi KL, jmpa mak bapa saudara aku so..yeah.

dangerous . ᵖʲʰWhere stories live. Discover now