18 ; change

1.6K 175 17

● 💊 ● 💊

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

● 💊 ● 💊

Mereka berdua telahpun sampai ke rumah Jihyun. Sekarang, Jihyun tahu bagaimana hendak ke rumahnya dengan berjalan kaki dari sekolah.

Apabila Jihyun memasuki kawasan perumahannya, semua pekerja di sana menunduk hormat pada Jihyun dan Jinyoung yang sedang bermain di taman mereka terus berlari ke Jihyun dan memeluknya.

" Noona dah balik. " Kata Jinyoung. Jihyun memeluk adiknya dan terus dukung adiknya. Ibu Jihyun terus keluar dari rumah apabila terdengar nama Jihyun.

" Jihyun tak call pemandu kah? " Tanya ibunya pada Jihyun.

" Dia tak angkat. Jihyun jalan kaki balik rumah dengan Jihoon. " Jawab Jihyun dan kelibat Jihoon menjadi kewujudan pada ibunya. Ibunya terus tersenyum padanya.

" Terima kasih hyung sebab bawa noona balik. " Kata Jinyoung dengan gembira pada Jihoon dan Jihoon mengucap sama-sama. Jihyun senyum pada Jihoon dan Jihoon menjadi merah sedikit.

" Terima kasih yea Jihoon. Jihyun mesti akan hilang kalau dia tak tau nak balik. " Kata ibu Jihyun pada Jihoon.

" Sama-sama. Dia pun tak berapa tahu jalan balik rumahnya sendiri. " Jihoon melawak. Jihyun terus memukul lembut lengan Jihoon. Jinyoung dengan ibu Jihyun tergelak.

" Baiklah. Saya balik dulu yeah, Jihyun, ibu Jihyun dan Jinyoung. " Kata Jihoon dan mengolak rambut Jinyoung dan Jinyoung tergelak. Baik sungguh hyung nie.

" Kejap, kamu tak nak kami hantarkan? " Tanya ibu Jihyun dan Jihoon pandang belakang dan terlihat pemandu kereta telah siap sedia berdiri depan keretanya, menunggu untuk menghantar Jihoon balik. Jihoon tersenyum lalu berkata...

" Tak pa lah. Saya boleh balik jalan kaki. " Dan terus berjalan keluar dari kawasan rumah Jihyun. Ibu Jihyun mampu melepaskan keluhan saja.

" Bye hyung! " Jerit Jinyoung pada Jihoon dan Jinyoung melambai tangannya pada Jihoon dan Jihoon membalasnya. Jinyoung senyum dengan gembira.

" Baik sungguh Jihoon dan juga peramah. Dia sanggup jalan kaki balik dari dihantar ke rumahnya. " Kata ibu Jihyun berlalu masuk. Jihyun meletak Jinyoung dan dia terus berlari ke tapak permainannya. Jihyun terus berlari keluar sebelum Jihoon pergi jauh.

Nasib sekali, Jihoon sedang berdiri di perhentian bas, menunggu basnya datang. Jihyun menjerit namanya sambil berlari dengan gembira. Jihoon tersedar akan namanya dipanggil dan terlihat Jihyun berlari ke arahnya.

Jihyun terus peluk Jihoon dengan erat, membuat Jihoon terkejut. Melihat Jihyun si robocop nie peluknya dengan erat sekali.

" Thanks sebab tadi. Kalau kau tak ada, aku mungkin akan cuba bunuh orang kalau tak jumpa jalan balik. " Kata Jihyun.

" Kau nie bunuh orang ja tau kan? Apa kata kau cuba jadi baik. Mungkin ramai orang akan suka kau dengan personaliti macam tu. " Kata Jihoon.

" Nanti aku fikirkan. " Kata Jihyun dan Jihoon mengolak rambut Jihyun.

" Aiii! Jangan sentuh. Susah-susah aku buat rambut nie tadi pagi. " Rungut Jihyun dengan comel. Jihoon tergelak akan itu.

keesokan harinya

Sebaik Jihoon sampai ke kelasnya, ramai orang telah berkumpul di dalam kelasnya. Even pelajar yang bukan dari kelasnya juga. Jihoon duduk di tempatnya dan bertanya Woojin yang telah sampai ke kelas...

" What is happening? "

" Tepat pada masanya, Park Jihoon. Si robocop tu tengah buat kawan. For the first time in forever. Kau bagi dia makan ubat kanser apa sampai nak berkawan dengan orang. " Jawab Woojin. Woojin tahu apa hubungan Jihoon dengan Jihyun.

" Tak pun. " Jihoon kata dan cuba memasuki kumpulan orang ramai itu. Terlihat Jihyun sedang bercakap dengan mereka disekelilingnya.

Seperti biasa, dia tidak tukar perubahannya tetapi dia menukar personalitinya. Dia sedang bercakap dengan orang selain orang yang dia kenali. Dengan mesra. Tanpa ada apa-apa senjata dalam tangannya.

" Woah, Jihyun. " Kata Jihoon, membuat Jihyun terdengar dan berhenti cakap dengan kawan barunya.

" Jihoon! Kau dah sampai. " Kata Jihyun dengan gembira dan senyum sekali. Dia tidak percaya apa yang berlaku depan matanya. Jihyun senyum, padanya. Ini mungkin bukan pertama kali tapi Jihyun senyum dengan penuh ikhlas hati sekali.

Jihoon mungkin tidak mampu bercakap dengan awam tapi dia mahu sangat Jihyun menjadi teman wanita, yang betul. Bukan kerana rupanya tetapi personalitinya yang periang itu. Kalau bukan sebab dia tidak kerja di restoran itu pada tempoh hari, dia mungkin tidak akan berasa begini. Rasa sayang pada Jihyun.

💊 ● 💊 ●

+ new update. enjoy~

+ raya kedua harinie. semalam duit raya dpat bnyak dorhh 😂 and dapat makan bnyak dorhh. ayam 😂

dangerous . ᵖʲʰWhere stories live. Discover now