Terbitan Eksklusif sempena PBAKL 2017

1K 32 3
                                                  

Alhamdulillah

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.


Alhamdulillah... Syukur ke hadrat Ilahi dengan kelahiran 'baby' ke enam saya ni. Terima kasih kepada Dato Muzri dan Penerbitan Karyaseni kerana sudi menerbitkan Hanya Itu Pintaku.

Kepada pembaca yang bertanya, ada novel baru ke tak, inilah dia. Terbitan eksklusif sempena PBAKL. Jangan lupa masukkan dalam list awak2 tau 🙈 sbb buku ni akan lewat masuk ke kedai buku mengikut bulan terbitannya.

Kat bawah ni blurbnya. Happy reading! 😘

HANYA ITU PINTAKU – FARISYA NATASHA

Novel terbaru dari penulis Shh... I Love You, novel yang diadaptasi ke drama yang sedang disiarkan di TV3.

HARGA: RM21.00 (SM)/RM24.00(SS)


Pandanglah aku walau hanya sesaat.

Tiga tahun dia menunggu. Tiga tahun dia merindu. Saat melihat lelaki itu bersama perempuan lain, rupa-rupanya ini yang dia terima setelah kesetiaannya dipertaruhkan selama ini. Dia terlalu percaya. Dia yang terlalu setia, namun semuanya musnah dalam sekelip mata.

“Dia tak ingat apa-apa yang melibatkan kau. Dia dah lupa janji-janji yang dia dah berikan pada kau dulu.” - Benjamin

“Apa, kepala dia dah terhantuk ke sampai dia lupa apa yang dia dah janjikan dulu?” - Aulia

“Exactly! He lost his memory for an entire ten years before the accident. Sebelum dia jatuh dari Lion Rock. Unfortunately, that includes you. There’s no you in his memory. You do not exist anymore.” - Benjamin

Aulia pasrah. Bukan dia tidak berusaha untuk memulihkan ingatan Eiman kembali, tetapi Eiman yang menolak. Aulia harus akur bahawa jodohnya tidak bersama dengan Eiman tetapi sebaliknya dengan abang kepada Eiman, iaitu Benjamin.

“Kau dah bersedia nak lupakan Eiman?” - Benjamin

“Saya dah tak ada dalam hidup dia, jadi dah tiba masanya untuk saya lupakan dia.” - Aulia

“Aku takkan paksa kau untuk cintakan aku sebagaimana aku cintakan kau... Tapi kalau hati kau masih nakkan Eiman, let me know. Jangan bagi aku harapan palsu.” - Benjamin

Meskipun perhubungan Aulia dengan Benjamin agak singkat, cinta yang disulam bersama Benjamin akhirnya terpatri dengan ikatan pertunangan. Sungguh, Aulia tersangat bahagia apabila bersama Benjamin. Namun, segalanya tidak mudah yang disangka apabila Eiman kembali menagih cinta daripada Aulia dan telah mula mengingati siapa Aulia dalam hidupnya dulu.

“Lia... I dah mula ingat sikit-sikit kenangan kita berdua, Lia. Bila I ingat kenangan kita, tiba-tiba perasaan tu ada untuk you. I akan tunaikan janji I pada you dulu, Lia. I promise you.” - Eiman

Bagi Benjamin, walaupun hanya Aulia cinta hatinya, namun dia harus mengundurkan diri untuk memberi peluang kepada adiknya, Eiman. Kisah cinta mereka terlalu konflik. Siapakah yang akan menjadi pilihan Aulia? Benjamin, tunangannya atau Eiman, cinta hatinya empat tahun dulu?

Hanya Itu PintakuTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang