I.K.N 1

95 9 2

Osaka

Seorang lelaki berbadan sasa yang hanya memakai singlet berseluar biasa berdiri memandang pedang yang di letakkan di satu sudut bilik itu.Keadaan sunyi sepi membuat lelaki tu senyum sendirian.

Ktak ktak ktak ktak

zapp!

"Ani"

pintu bilik itu di buka kasar oleh seorang perempuan muda dan belari memeluk abangnya.

"Naze imotodesu ka? (kenapa adik?)"tanya lelaki tu masih tidak memandang perempuan itu.perempuan itu senyum lalu menarik abangnya memandang ke arahnya.

"Watashi wa hataraku koto ga dekita!(saya sudah dapat kerja!)"kata perempuan tu gembira.abangnya pun turut senyum.

"Don na shigoto? (kerja apa?)"tanya lelaki itu mengusap rambut adik nya.

"Bodigado..(bodyguard)"kata perempuan tu senyum manis.berubah terus muka lelaki tu.

"Dekinai (tak boleh)"kata lelaki tu membantah lalu memusing memandang ke senjata tu semula.

"Ototoyo..watashi wa sono shigoto o shitai! (tolong abang..saya nak kerja tu"kata perempuan memegang lengan abangnya.lelaki tu mengeluh lalu memandang adik kesayangannya.

Ya,Reina Tanaka..adik kepada Raizo Tanaka yang pekerjaan nya sebagai ninja pembunuh upahan.sememangnya dia sayang adiknya seorang itu.seorang yang mudah bersikap baik hati dengan orang yang boleh menyebabkan kadang-kadang dia sendiri yang kecundang.

"Kyodai wa shibashiba doi shita..(abang bersetuju)"kata lelaki tu senyum membuatkan perempuan tadi happy lalu memeluk abangnya.

"Aishiteruyo,kyodai!(i love you abang!)"

***********************************
Korea

"okay bts..kita akan berangkat ke jepun esok"kata bang pdnim memberi taklimat kepada 7 ahli kumpulan bernama bts.

"so..malam ni korang boleh start packing barang"kata bang pdnim lagi lalu memberi sehelai kertas ke seorang lelaki.

"rap mon..awak baca ni uruskannya"

"nae hyung"jawab lelaki itu yang bernama rap monster.Bang Pdnim mula melangkah keluar dari bilik perbincangan mereka.

"hah!dengar tu jangan lupa packing barang korang..kita pergi ke osaka"pesan rap monter dengan tegas.

"tak payah tegas sangat laa rap mon..overacting"tegur lelaki rendah sedikit dari nya.

"hyung..tolong packing kan"kata lelaki lain pula duduk sebelah lelaki tinggi.

"ahh...kau fikir aku omma kau?"bebel lelaki tu membuat yang lain ketawa.

"kau ni chim chim..asal malas sangat?"

"ahh..kau pun sama je v..padahal malas nak packingkan?"

"hobie hyung..tolong kookies boleh?"kata lelaki sebelah jimin membuat aegyo.

"chuu~nae..hyung tolong kookie..kajja kita balik"ajak lelaki yang bernama jhope menarik tangan jungkook.

"yaa!hyung..tu kookies chim!"

"kookie taetae hyung!"

belari mereka mengejar ikut jhope dengan jungkook sudah keluar dari bilik tersebut.

"siapa jadi bodyguard kita?"tanya lelaki rendah dari sebelah rap monster.

"ade hyung..orang sana jagakan"kata rap monster membaca kertas tu.

"orang mana la bodyguard kita dapat nanti..kuat ke tak?"tanya lelaki yang rapat dengan rap monster.

"mesti laa kuat hyung..jin hyung masak malam ni"kata rap mosnter dengan sengih.

Isteriku NINJA?Where stories live. Discover now