thirty

361 51 21

muahahhaa ini last chap thennnn habisss ! muehehehehe ( ´∀`)

-

Aku merenung ke luar jendela ,

Tak tak.

Aku merenung gambar yang dipegang aku.

Yeah gambar aku dengan hoshi.

Ergh kenapala aku suka bertindak melulu ? Bodoh jugak aku aih.

Sebab apa aku cakap aku ni bodoh ?

Beginii , pada satu masa dahuluu ,,

> flashback <

" kejap , woozi call. "

Aku pergi jauh sedikit dari hoshi yang berada di atas katil lalu mengangkat panggilan dari woozi.

" kau nak ape ? "

" dengar ni. Ade dengar hoshi cakap dia menyesal tadi ? Kau nak tau sebab ape dia menyesal ? K kasi aku terangkan. Kau ingat yeoja yang hoshi cium semalam tu ? Tu sebenarnya. Aku. Yeah memang lawak , tapi dia paksa aku berlakon. Dia buat macamtu sebab dia tau , nanti kau akan luahkan perasaan kau. Sebabtu selama ni , dia akan tanya aku kau nak tak terima dia. Dia mengharapkan kau kata ya. Now , dia dah tau perasaan kau. Tapi dia menyesal lagi sebab kau dah bencikan dia buat kali kedua. Dia dah buat kau nangis lagi. Dia luahkan perasaan dia kat aku weh. Sebabtu ramai yang suruh kau maafkan dia kalini. Sebab aku dah bagitau benda sebenar kat dorang. Woi kau dengar tak?"

Aku mengangguk perlahan walaupun dia tak nampak. Ah lantak.

Aku speechless gila ni.

Hoshi yang sedang menunduk tu aku pandang. Kesian dia.

Sebab aku , dia jadi macamni. Kau ni takguna la sooah. Suka sangat bertindak melulu.

Aku mematikan panggilan. Ah lantakla woozi tengah cakap ke hape. Aku terus pergi ke arah hoshi dengan perlahan.

" hoshi "

Dia mengangkat muka memandang aku dengan mata dia yang sembap (?).

" k--kita sambung makan eh ? "

Dia mengangguk lemah. Aku kembali duduk di hadapan dia.

Aku suap. Dia makan.

Benda tu berulang sampaila makanan ni habis. Ade jugak dia kata taknak , tapi aku suruh makan jugak.

Dia dah makin kurus sikit ni. Haih kesian dia.

Maafkan aku hoshi.

" sooah "

Aku memandang dia sambil menatap anak mata dia.

" a--aku mintak maaf. Aku tak berniat nak buat kau n--nangis. Aku mintak maaf. "

Pilu hati aku tengok dia cakap. Haih salah aku jugak sebab taknak dengar bila dia nak explain.

Aku jadi macam dia tiga tahun lepas.

Dia marah aku , taknak dengar apa yang aku nak cakap. Aku buat benda yang sama jugak.

( C ) Say Yes | Ksy Where stories live. Discover now