ep 2

10 2 0


kring...kring..kring..📢
loceng pun berbunyi menandakan waktu rehat. semua pelajar begegas keluar pergi ke kantin utk menjamu selera. bora dan hyolin pun beredar dan meninggalkan irene sendirian." irene, kamu jgan pedulikan dorang c bora tu.dorang tu memang mcm tu tak suka nampak bdak baru trus je dorang nak agak" kata chorong
"dahlah tu mari kita pergi makan. saya taknak awak sakit nnti" ujar bambam lalu membawa chorong berlalu pergi. "eh, kjap.irene awak taknak join kami sekali ke? tnya chorong. " hehehe, tak mengapalah.saya taknak ganggu awak berdua..hehehe.lagi pun saya ada bawa bekal sendiri" balas irene. tinggal irene dan mark saja yg tinggal d dlm kelas.

MARK : eh, irene awak tak pergi rehat ke?

IRENE : taklah, saya tak biasa dgn skolah nie lagi.lagipun saya ada bwa bekal sendiri.

MARK : owh..saya nak keluar kjap.awak hati" lah ya. saya dengar crita dulu ada seorang wanita mati kat klas kita nie dan mayatnya belum lagi ditemui smpai skarang..

baru saja mark ingin melangkah keluar tiba" saja dia ditahan oleh irene." mark boleh tak klau saya ikut awak keluar? sya takutlah berada sendri d kelas nie. mark tidak mahu membawa irene keluar ttapi akhirnya dia akur dan bersetuju utk kluar dri kelas yg seram itu.. " ish, klau bkn sebab aku reka crita tadi mesti dia tak ikut aku" bisik hati mark sendiri.
"mark ke mna kita nak pergi? mark? mark? jawablah soalan saya nie" tanya irene yg kebingunan😳. mark hanya berdiam diri saja. " baik awak diam" sebelum saya ubah fikiran" ujar mark
"oklah,saya diam tpi kita nak pergi mana?
mereka melangkah keluar dan menuju ke arah tangga utk naik ke atas bumbung skolah itu.

MARK : ok, kita dah smpai.inilah dia pemandangan dari atas bumbung skolah kita.kita boleh nmpak semua plajar sedang bermain kat padang.

IRENE : Wow,deabak😍 cantiknya pemandangan kat sini nie .

MARK : cantik? apa yg cantik klau dpt nmpak pemandangan padang skolah je😒 hahaha😂 awak nie luculah

irene tersipu malu. mukanya berubah menjadi merah padam. seperti buah jambu yg berwarna kemerah-merahan. mereka pun berbual bersma. sejak hari itu mark dan irene menjadi kawan rapat. dan telah timbul perasaan suka antara mereka.akan ttapi mereka malu utk mengungkapkannya. ☺☺☺☺

#bersambung

School love story Read this story for FREE!