twenty

296 56 15

tiba - tiba takde idea bruh .-. idea , wake up wake up , ije wake up bruh .-.

-

" jahatla hengko , sooah . "

Aku tergelak kecil melihat muncung seungrin yang memanjang tu . Lahai jungkook tu tengok je .

" benda bole leklek kan ? Alah lepas bape tahun nanti , jumpa la balik . "

" fakyu . benda ni takleh lek . dahla nak pindah harini jugak . takde ribut, taufan bagai tetibe nak pindah . benda ni sangat tahi kau tau . "

Hyejin menjeling aku . Aih susahla semua nak maroh aku muahahhaa . Minah dah taknak cakap dengan aku dah hahahha .

" dah kalau appa aku balik pun takde ribut taufan bagai . Aku pun terkejut do tetibe appa aku cakap macamtu . Aku fikir nak kasi restu aku dengan hosh-- "

Senyuman aku mati . Terbantut semua yang aku nak cakap bila aku pandang sebelah aku .

Kosong .

Takde senyuman hoshi . Senyuman yang comel . Senyuman hamster dia . Mata dia yang comel . Mata dia yang sepet sangat tu . Pipi dia yang tembam . Yang buatkan aku nak cubit je selalu .

Selalunya ade . Ade sebelah aku , senyum bila aku pandang dia . Sekarang .

Takde . Kosong .

" sooah ? "

Aku memandang orang yang memegang bahu aku .

" kau okay ? "

" ha ? Oh ok-- okay . Aku okay . "

Aku tersenyum hambar sambil memandang woozi yang di sebelag kiri aku . Yeah , kiri aku woozi . Sebelah kanan aku , kosong .

Dalam meet kiteorg ni , yang takdenye , cuma hoshi dengan haejung . Hm ~

" tadi aku dah ajak hoshi . Aku tak cakap pun yang kau nak pindah . Tapi bila aku cakap nama kau je , dia terus end call . "

" haha takpela . Dia marah lagi kot . "

Aku menunduk sambil tersenyum kelat . Aku mengeluh berat . Nampaknya , perjumpaan last kiteorang , semalam . Saat kiteorang gaduh , dia tak percayakan aku , dan saat dia mungkiri janji dia :')

" buatpe dia nak marah . Patutnya kau yang marah dia . Dia janji , dia nak percayakan kau . Tapi sekarang ni ? Dia yang mungkir janji tu . Dia yang tinggal kau . Apa masalah dia ? Ey aku rasa nak cepuk dia . Tunggulah dia esok . Aku bantai dia kuat - kuat kat sekolah . Lantakla . Kau nak pindah ni , taknak jenguk ke haklah . Mintak maaf ke haih . Ego tinggi menggunung . Sila ninggal lah heh . "

Aku tergelak bila tengok muka minah yang bengis gila do . Dari tadi diam , sekarang ni baru nak bersuara hahahah . Tak puas hati betul dia dengan hoshi .

" alah biarla . Dia salah paham je tu . Takpela , aku tak kisah . "

" kau ni , dah tak reti menipu tu , dahla . Takpayah nak acah tipu kau tu hebat sangat . "

Aku menjeling haneul . Kuaja betul choi haneul ni aihh --"

Tapi dia betul .

( C ) Say Yes | Ksy Where stories live. Discover now