24 . 12 . 2015







" lah awak tak boleh datang sini ke? " Dayoon memuncung bila dia dapat tahu Jimin tak dapat datang ke Gwangju .


" sorry sayang, tiket bas dah habis. penat dah Minnie pujuk brader jual tiket tu tapi dia tetap tamo bagi Minnie naik bas tu "  suara Jimin di corong telefon dimanjakan.


Dayoon hanya mampu mengeluh. nampak nya tahun ni tiada Jimin lagi lah yang menyambut kristmas  dengannya.


" itu lah Yoon dah pesan jangan beli tiket last minit tapi awak tu suka tangguhkan " keluh Dayoon lagi. dia memandang eommanya yang pandangnya dengan muka curious.


" eii nede Minnie tangguhkan tapi kan Minnie busy. sorry tau tak dapat sambut kristmas dengan awak tahun ni"


" eleh, busy konon. Yoon buat assigment sama sama dengan Minnie tapi sempat aje beli tiket?" Dayoon menyindir Jimin. Jimin masih lagi merengek meminta maaf sebelum mereka memutuskan talian.


" Jimin tak dapat datang?" tanya Puan Han apabila dia nampak Dayoon yang muram wajahnya.


" erm " Dayoon balas malas sebelum bangun menolong adik perempuannya menghias pokok krismas.


" alah takpe lah kalau dia tak dapat datang. lain kali eomma dengan appa boleh aje jumpa dia" Puan Han tersenyum melihat anaknya yang seakan akan merajuk.


" tapi kesian lah eomma appa dengan Danmin datang jauh jauh, taun lepas pun eomma dengan appa tak sempat jumpa dia " Dayoon membalas dengan serba salah. adiknya, Danmin yang berusia 4 tahun itu hanya tersenyum kegembiraan apabila pokok krismas yang dihiasnya menjadi.


" alah takapa. eomma dengan appa pun patutnya lebih kerap datang melawat anak kami ni. dah dah, jom teman eomma buat biskut?" Puan Kim berdiri dan berjalan ke dapur.


" okey eomma, Danmin jom pergi dapur "



----------



" HOSEOK! OHH HOSEOK! WOIH BUKAK LAH TINGKAP KAU TU WOI"


" WEH AGAKLAH NAK JERIT JERIT WOI . MACAM TAK RETI NAK KETUK PINTU RUMAH AJE " bertambah panas hati Dayoon selepas yang menjawabnya bukan Hoseok tapi Jungkook.


" ehh kau ni semak pulak diaaa. ada aku panggil kau ke? aku panggil Hoseok bukan Budak Gigi. lagi satu, asal kau ada kat sini bukan kat Busan?" bertubi tubi soalan yang Dayoon beri kepada musuh nya itu.


Jungkook hanya flip hair.


" Hoseok hyung terkecut perut dengar suara kau tau tak. garang namampos. so sebagai kawan yang kacak dan baik hati serta berani, aku pun tolong lah dia berdepan dengan singa laut ni.." Jungkook menyudahkan ayatnya dengan menggosok tengkuknya.

[c] unknown | pjmRead this story for FREE!