aku terpaksa :') |

Terpaksa apa ni weh ? Dia cakap pasal apa ? Ke dia salah hantar ?

Okay then . Aku lantakkan jelaa ~

Aku meletak kembali phone aku di atas meja . Aku turun ke dapur mencari omma .

" ommaaa ohh ommaaaa ~ "

Aik kat bilik tadi takde . Kat dapur takde . Ruang tamu takde . Tiba - tiba, pandangan aku fokus ke arah satu nota yang terlekat di peti sejuk .

" sooah , yoongi . omma mintak maaf sebab omma tak sempat buatkan sarapan kamu berdua . omma ade mesyuarat pepagi ni . nanti sooah masaklah , takpun yoongi pegi bawak sooah makan kat luar . sorry syg ~ "

Panjang beno omma aku tuliss ek -^- ohohoho takpela omma , anakmu ini baik . Jadi dia melepaskan omma nya perigi yitu kerijaaa ~

Aku kembali naik atas untuk kejut yoongi . Aku naik bersama nota yang omma tulis di tangan .

Ini buktinya ye .

" YOONGI BANGUNNNN !! "

Aku terloncat - loncat di atas katil aku kasi gegor itu mimpi yoongi EHEEE

" ish diamlah ! Aku nak tidur ! "

" TIDUR ABAH KAU ! DAH NAK TENGAH HARI NI WOII ! CEPATLA AKU LAPAR ! "

" WEH KUAJA SLOW SIKIT BOLE TAK HAKLAHH ! "

Hah kau terdiam aku . Aku berhenti meloncat lalu duduk menghadap yoongi . Yeah dia tengah mamai lagi ni .

" nah ! "

Aku menghulurkan nota tu kepada yoongi . Dia mengambilnya lalu membaca dengan mata sepet tu .

Tengok mata aku , beso je eheee -^-

" masak jela apa susah sangat . "

" alahhh jomlah makan kat luar ~ "

Aku menggoncang perlahan tangan putih dia .

" ngade . Kau reti masak en ? Hah masak jela , tak susah pun . Ni nak jugak kacau aku tidur . "

" alah bukan selalu kan siang acamni kau bawak aku makan kat luar . Alah aku dah bersedih malam tadi , ceriakan aku balik dengan makan kat luar weh ~ "

Kau tengok , panjang lebar aku merengek hah . Jangan memain ~

" ish yelah yelah . Dah pegi mandi . "

" YEAH SAYANG KAU MUAH ! "

" sila ninggal . Blah ah kau . "

-

" makan sini ke woi ? "

" habistu kau nak makan tepi longkang ke ? "

Aku mencebik lalu menjelingnya sekilas . Aih ~

" duduk situ lah . "

( C ) Say Yes | Ksy Where stories live. Discover now