לפני שמפרסמים את הספר

1.3K 110 50
                                    

אז אחרי שעברנו על דברים לעשות לפני כתיבת הספר, והתחלנו לכתוב, הנה מה שאני ממליצה לעשות לפני פרסום הספר! אני מדברת כאן על וואטפד, אך זה גם רלוונטי מחוץ לוואטפד.

דברים שאני ממליצה לעשות לפני פרסום הספר: (לא בהכרח בסדר הנ"ל)

1. למצוא מישהו שיכין לכם כריכה כמו שצריך\להכין בעצמכם - אני יודעת שכתבתי את זה גם בחלק של "לפני שכותבים את הספר", אבל זה גם מאוד רלוונטי ללפני הפרסום.

2. לכתוב הרבה פרקים, כדי שלא יהיה לכם לחץ להעלות פרקים במהירות. (אני תמיד מבטיחה לעצמי שאני אעשה את זה ובסוף אני כותבת שלושה פרקים ואז מפרסמת - אבל לא יותר!)

3. לערוך שוב ושוב את מה שכתבתם: לקרוא בעיון את מה שכבר כתבתם ולתקן שגיאות כתיב אפשריות, לשים לב למילים שחוזרות על עצמן שוב ושוב. (לדוגמה: הוא אמר, היא אמרה, אמרתי... גם על זה אדבר בהמשך!) בנוסף, עריכה: פסקאות, ציטוטים, מילים מודגשות, מילים בכתב נטוי - כל אלו מקשטים את הכתיבה והופכים את הקריאה להרבה יותר נוחה ומובנת, לא לדבר על כמה שזה אסתטי! (אדבר על עריכה בהמשך)

4. לעשות את כל מה שכתבתי בחלק "לפני שכותבים את הספר". (אם אתם רוצים!)

5. לחשוב לאיזה קהל אתם רוצים לפנות, ולהתאים את הטאגים בהתאם. 

6. להתאים את הסוגה הנכונה, ולהגדיר את הספר כ"בוגר" במידת הצורך!

7. לכתוב תקציר טוב ומעניין שימשוך את הקורא! (אדבר על זה בהמשך)

8. לקבוע את התדירות שבה תעלו את הפרקים! (זה לא קל בכלל, אבל סביר להניח שיותר תיצמדו לתדירות אם תקבעו אותה מראש. אך, במידה והפרק לא מוכן, או שאתם צריכים זמן הפסקה - דחו את העלאת הפרק! עדיף לחכות מאשר להעלות סתם!)

9. כמובן להחליט על שם הספר! הוא צריך להתאים לעלילה, לז'אנר, ולמשוך קוראים! אני אדבר גם על בחירת שם לספר בהמשך.

10. לתת שמות לפרקים אם אתם רוצים! - ממש לא חובה, אני מוצאת את זה ממש נחמד שלכל פרק יש שם, זה מסכם כל פרק ככה, ואני חושבת שזה מוסיף מאוד. 

~~~

יש לכם עוד דברים שאתם ממליצים לעשות לפני הפרסום של הספר? ספרו לי! אל תשכחו להצביע, ואשמח לשמוע את דעתכם! זה יעזור לכולנו! XX

כתיבה 101Where stories live. Discover now