16

493 30 1


Namjoon belikan aku iPhone7 jugak. memang kaya gila diorang sekarang. sebenarnya dalam perjalanan balik tadi, aku nampak board yang ada gambar diorang.

 sebenarnya dalam perjalanan balik tadi, aku nampak board yang ada gambar diorang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

'top 5 kpop idol success to stay in american billboard!!'

oke sekarang aku paham. aku xperlu dah nak tanya diorang lagi. ternyata gila cita2 diorang tercapai. fuh sekarang barulah aku boleh tidur lena. empuknya katil! aku terloncat loncat atas katil. tak kunci pintu pun.

"noona?" tae datang.

"oh. wae?"

"noona dah tau pasal kerjaya--"

"dah. chukkahaeyo. k lah noona nak tido. annyeong~"

"annyeong~"

aku lapar lagi lah pulak. sekarang midnight. kalau aku makan lagi, gemuk la aku. xpelah. demi kau, perut. aku turun bawah dan menuju ke dapur, bukak lampu. aku nampak snack. jadi la. aku buka tv, sambil makan.

aku dengar bunyi tapak kaki. pusing belakang, Jin. lapar la tu masuk dapur. maklumlah dia tu x sah kalau x makan. dia keluar dari dapur.

"dongsaeng? buat apa?"

"lapar.. boring la so minji buka lah tv. xp kan?"

"gwaenchanayo.. ni kan rumah dongsaeng jugak.. k la oppa nak masuk bilik. jal jayo."

aku sambung menonton tv. sekali lagi aku dengar bunyi tapak kaki. Y-Yoongi? dia menuju ke arah aku dengan phonenya didalam genggaman. dia duduk sebelah aku. ok aku palau dia.

"xnak tegur ke?"

"hmm? a-annyeong" aku greet dia sambil mengunyah. 

"so minji dah tau pasal kitorang?"

"nae."

"minji ingat lagi x waktu kita susah?" aku mengangguk.

"kaja." dia bawa aku pergi ke stor.

"kasut, beg, baju, seluar dalam, ni semua barang yang minji beli untuk kitorang, kan?"

"woa, kenapa simpan? kan dah buruk?"

"gila ke nak buang? ni lah benda paling berharga bagi kitorang. ha, cuba minji tengok kasut Jimin. kesan jahit kat tapak ni, minji jahit kan?"

"haah, minji nak mintak maaf sebenarnya sebab xmampu nak beli korang barang2 baru dulu."

"gwaenchana, benda dah lepas, kan?" dia jemput aku naik atas.

"jal jayo. Yoongi oppa." aku lambai, sama juga dengan dia.

bilik aku diantara bilik Tae dan Hobie. hobie x guna pun bilik dia Yoongi cakap. dia tu kan penakut. dia tumpang bilik kookie. aku tidur lena. sampai x sedar dah pukul 6 pagi. aku jumpa surat terlekat pada pintu bilik air.

 'xpayah pergi kerja. siap cepat, kita pergi makan ramyun dekat bandar'

HELLO {a bts malay story ver.}Read this story for FREE!