15

530 24 0


x boleh jadi ni. sampai tandas aku perpintukan kaca. serius macam hotel. aku cari bilik Namjoon.

"joonie? kau ada kat dalam?" aku buka pintu bilik dia.

"oh? Minji? waeyo? nak lepak bilik Joonie ke?"

"x.. aku nak tanya pasal korang." kataku sambil berjalan masuk dalam. dia.. tulis lagu?

"uh.. ah! sini jap! cuba dengar lagu joonie buat." dia tarik tangan aku, suruh aku duduk dan pakaikan aku headphone.

bestnya rentak dia.

"siapa nyanyi ni?"

"kau lapar x? jom." tanpa jawapan, dia tarik tangan aku pergi dapur. kenapa ni?

"joonie apa jadi ni? kenapa korang tiba2 hidup mewah?" 

dia tutup laci dengan kuat lepas dia ambik peanut butter. dia pusing ke arah aku, tanpa jawapan lagi dia buka pek roti dan sapu peanut butter tu. dia bagi aku satu dan aku ambik. 

"kenapa xjawab? aku memang dah tak penting ke?" aku letak roti atas meja. dia pandang aku.

"kalau minji xnak makan, bagi joonie je. joonie lapar ni." dengan senyuman berdimple, dia ambik roti aku dan makan.

aku pandang je dia. aku dah la x makan lagi ni. sampai dapur pun ada aircond. dia keluarkan phone dia. iPhone7.. aku pakai tekan2 je. *snap! dia tangkap gambar aku. 

"cantik muka minji bila merajuk."

aku hanya menjeling. apa kena diorang ni? 

"macam ni lah joonie. kalau aku x penting, aku boleh je keluar sekarang. lagipun aku xlayak duduk dekat tempat macam ni."

"minji. belum sampai masa lagi kau boleh tau apa yang dah jadi. gajima. makan lah." aku hanya mengangguk.

aku makan. tapi perut aku berlagu dengan kuat. namjoon ketawa dan masakkan omelet rice untuk aku. sejak bila lah si galah sorang ni pandai masak. sedap pulak tu. sekarang baru pukul 5 petang. baju yang aku pakai ni tebal. panas pulak. namjoon tenung aku.

"hhmm?"

"kaja." sekali lagi dia tarik tangan aku. aku xsempat sarung kasut, dia pakaikan untuk aku. 

besarnya kereta dia. pakaian dia pun elegan. hahhh aku terasa asing sangat. dia bawa aku ke sebuah mall. dia belikan aku baju, seluar, macam2 lagi lah. lepas beli terus aku pakai.

 kami balik rumah. dia park kereta jauh sikit dari rumah. so kitorang kena jalan sikit nak balik rumah. rumah kitorang ni memang tersorok sikit.

"minji. pose!"

"macam ni barulah style sebenar minji, kan?"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"macam ni barulah style sebenar minji, kan?"

"hum.. gomawo joonie sebab tolong aku."

"tak pe.. minji kan pernah susah untuk tolong kitorang? kalini biar kitorang pula balas"

aku hanya tersenyum.

"minji."

"ha

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"ha.. cantiknya. oke sekarang minji ada 'YOODAILY'" dia letak lengan kanannya atas bahu aku.

HELLO {a bts malay story ver.}Read this story for FREE!