10

459 30 0

ah laparrr.. aku nak makannnn... im going to be a monster soon... so starving.. aku tak tau la kenapa bulu mata aku ni berat sangat nak bagi aku buka mata. hmm?? bau.. kimbab salmon.. favourite aku~! kim.. kim...

"kimbab!" aku nampak lampu terang menyerang mata aku.

"minji! doktor!" macam suara Tae.

kenapa ni.. kenapa pandangan aku kabur..? tahi betul. dah bukak mata xnampak pulak. dapat la aku rasa kimbab salmon yang hospital sediakan. sambil mengunyah,

"Encik Kim, adik awak dalam keadaan separuh buta. kami akan cuba untuk cari ubatnya. tapi kosnya agak mahal. baiklah, saya undur diri dulu"

aku terkaku seketika. b-buta? pipi aku terasa sedikit basah.. a-aku menangis ke? m-mana korang? adik? oppa? adik akak cari adik ni..! betul ke aku b-buta? 

"a-adik2! korang~ mana korang? noona cari korang ni.." jerit aku sambil menangis.

"noona, wae?"

"ha.. haha.. xde pape lah.. saja nak tengok adik2 akak yang hensem2 ni.." aku dapat rasa pelukan yang amat warm.

"jom main nyorok2 nak? macam kita dulu2? cepat Minji kira sampai sepuluh korang nyorok tau~ hi.. hihi.." 

"Minji stop. jangan tipu diri kau untuk kitorang lagi. aku x suka." kata Namjoon.

Tae cakap lagi 2 bulan Jin nak graduate. aku dah dok kat sini 2 minggu. aku masih x boleh nampak. macam mana aku nak kerja dengan keadaan macam ni? siapa nak masak? aku dah putus harapan.

kenapa aku x mati je? aku lagi menyusahkan diorang ada lah. Bila teringat balik waktu Yoongi marah aku, perit sangat. aku dah cuba sedaya upaya untuk bantu diorang. tapi lain pula yang dia fikir. 

"sape tu?"

"Yoongi."

"Yoongi sini jap." tangan aku meracau racau (?) cari tangan dia. aku capai tangan dia.

"walaupun aku x nampak, tapi hati aku boleh nampak yang kau tengah mengangis lah Yoongi... kenapa dengan kau? x swag lah"

"mana ada aku nangis."

"eomma pernah pesan. jangan tipu diri sendiri." 

"oke la. aku cuma nak mintak maaf. pasal haritu."

"kan aku dah cakap xpe. meh sini. dah la! kau ni.. mana pergi swag kau haa~!" aku peluk dia.




HELLO {a bts malay story ver.}Read this story for FREE!