7

538 35 0


hari ni x sekolah. shift aku, hobi, jin, namjoon dan yoongi sampai malam. best jugak tidur sejuk2. haha. aku ingat pagi ni nak masak pancake. bahan semua dah ada.

"korang! bangun sarapan!!" x menyahut.. lena lah tu.. aku masuk bilik aku, mereka semua masih tidur.

"dongsaeng~ ireona.. pancake~" aku bisik pada kookie. kookie mengejut hyung2nya.

"noona.. jemput makan~"

"nae~ atchoo! urgh mian! makanlah dulu" aku masuk ke dalam tandas. 

"dongsaeng, oke x? kalau x sihat cuti lah harini." Jin oppa berkata dari luar.

"ani, gwaenchanda!"

10a.m, aku dan 4 orang namja ni sampai ke tempat kerja. aku terasa sangat sejuk. duit tabung aku tak cukup untuk sebulan. kalau shift sampai malam pun sama je upahnya. jadi aku ambil keputusan untuk jual sweater kegemaran aku ni.

"korang masuklah dulu. minji nak pergi blok sebelah."

selepas aku jual sweater tu, dapat lah juga separuh daripada jumlah gaji aku. sewa rumah dah 2 bulan x bayar. kalau minggu depan x bayar, mampus la. aku masuk ke dalam cafe. aku pergi tukar baju aku dalam bilik persalinan. kedai lagi sejam je nak buka.

aku mulakan kerja aku. sambil aku mop lantai, tiba2 aku hilang kawalan, kepala aku terhantuk pada batang mop. 

"aitch.. aigoo"

"minji kenapa?" Namjoon soal aku. aku hanya menggeleng dan sambung untuk mop.

"minji sini" dia rasa dahi aku.

"aku dah agak. dah aku hantar kau balik. sweater kau mana?"

"urmm"

"minji jangan cakap yang kau jual sweater tu." aku mengangguk.

"dengar sini, oke? boleh kalau kau nak tampung family tapi jangan abaikan diri kau!" dia tarik tangan aku dan bawa aku balik.

**

ok BM aku mmg gila2 xbagus, aq rasa aq better guna BI.. haha.. sumpah aku ambik masa sejam nk pikirkan ayat dlm BM.

namjoonie_nie


HELLO {a bts malay story ver.}Read this story for FREE!