4

649 29 3


lunch~

"Jin oppa, shift saya sampai malam tau harini." kataku sambil membuka bento.

"No. Harini duduk rumah. Saya nak bincang sesuatu dengan korang. petang ni tak payah pergi kelab persatuan." Jin menafikannya dengan ekspresi serius.

"n-nae~"

aku nampak bento mereka semua ada nasi je. aku pergi ke ahjumma cafeteria. aku beli 200g kimchi dengan duit poket yang aku ada. padahal duit ni aku nak simpan untuk sewa rumah. 

"maaf ahjumma duit saya x besar."

"gwaenchana."

aku kembali ke meja kami berlapan. dengan tangan kanan aku dibelakang, awak membawa ekspresi yang amat gembira. 

"jja-jjang!!" aku keluarkan kimchi.

"wa~!!" dongsaeng2 aku teruja. manakala Jin, Yoongi, Namjoon dan Hobie bermuka ketat.

"w-waeyo?" aku genggam pek kimchi tu.

"kenapa kau habiskan duit untuk benda tu!?" Yoongi sentap. 

"Hyung, dah dah--" Jin cuba menarik tangan Yoongi.

"jawab lah aku tanya!" Yoongi menampar muka aku.

"a-aku kesian tengok adik2 makan nasi kosong.." tangisan membasahi pipi aku. 

student2 ramai yang tengok kitorang.. aku malu sangat2 sebab kena tampar. 

"pergi jual balik. sekarang!" Yoongi menaikkan tangannya.

"kalau kau x kesian dekat adik2, fine aku jual balik. tapi jangan mimpi la aku nak balik rumah hari ni." aku mengesat air mata aku.

"noo--" Hobie cuba panggil aku.

"bukan hari ni je. kalau boleh bila2 pun la! korang! makan jela nasi tu! dia fikir senang ke nak dapat duit???" Yoongi terduduk lalu memicit dahinya sendiri.

aku mengesat air mata aku lagi dan lagi. air mata aku tak berhenti henti. mungkin sebab itu kali pertama oppa pukul aku. dia rela ke aku xda kat rumah? xpe. aku tau arah tuju aku. aku jual semula kimchi tu. 

Hobie memindahkan nasinya kepada bento mereka. Namjoon, Jin juga turut serta.

"makanlah, hyung xde selera." nafi Hobie kepada mereka lalu beredar. Jimin, Tae dan Jungkook menyerahkan bento mereka kepada Yoongi. 

HELLO {a bts malay story ver.}Read this story for FREE!