Bab 22

1.5K 123 5

" Macam tu la cerita dia. Lawakkan Nana? Dia kata orang tu suruh pegang tangan dia haha, tak logik langsung! " Sehun memuncungkan bibir dia.

Kesepian menghantui mereka. Sehun bermain-main dengan tangan kanan Nana kadang-kadang dikucupnya.

" Nana ngantuklah, Sehun tidur kejap eh.. " Sehun melentokkan kepalanya ke sisi katil Nana dan seketika kemudian dengkuran halus mula kedengaran.

■■■

Nana P.O.V

Aku berjalan disekeliling taman yang dipenuhi oleh beribu-ribuan bunga yang berkembang.

" Hye pretty..." Aku tersenyum sambil mencium bunga berwarna purple itu. Wah,bahagianya lah kalau hidup aku macam ni!

" Nana-sshi..." Panggil satu suara yang begitu aku rindui dan suara itu adalah...Omma!

" Omma,appa,saeng!!! " Aku berlari ke arah mereka yang kelihatan tersenyum melihat aku namun disaat aku ingin memeluk mereka terasa mereka bagai  halusinasi.

" Omma,appa,saeng wae Nana tak boleh hug korang? " Mataku mula berkaca.

" Nana sihat? " Tanya si Appa tenang.

" Nana sihat appa! Omma,appa,saeng sihat? " Jawabku dalam keadaan sebak.

" Kita orang sentiasa sihat,noona..." Saeng aku tersenyum kepadaku.

" Nana sayang, kita orang tak boleh lama-lama tahu tapi omma ada satu permintaan untuk kamu.." Omma tersenyum ke arahku.

" Walau apa pun yang terjadi kamu kena tabah nak. Bahagia dan terimalah dia dan bila sampai masanya baru kamu boleh tinggal ngan omma,appa dan saeng semula..."

" Tapi tak boleh ke Nana tinggal ngan korang semua dekat sini sekarang juga? Nana dah tak larat duduk sorang sorang..."

Omma,appa dan saeng hanya tersenyum kepadaku. Bayangan mereka kian pudar, mereka melambai ke arah aku dengan senyuman yang begitu tenang.

" Selamat tinggal Sayang... "

" Omma,appa,saeng andwae!!!! "

Titttt........tittt.....

Sehun segera menekan butang merah di sisi katil gadis itu. Jantungnya berdegup laju tatkala mesin hayat nyawa tersebut berbunyi.

" Doctor,nurse ppali!!! " Sehun mula meroyan.

" Nana jangan tinggalkan aku! Jebal..." Air matanya mengalir buat sekian kalinya.

■■■

Dear My namjachin....

Hai Sehun ku tersayang! Awak tengah buat apa tu? Dating dengan Hanabi eh? Ingat saya tak tahu?! *smirk*

Hehehe, saya gurau aje la kalau awak nak datang dengan dia berjuta kali pun saya tak kisah asalkan awak bahagia keudae yang hari tu saya suruh awak break dengan Hanabi bukan saya marah tapi saya taknak awak terus dipermainkan oleh dia, saya sayang awak! Mana mungkin saya akan biarkan org yang saya cintai disakiti....

[C] Hello, Ice Prince! ▪Sehun Fanfic▪Read this story for FREE!