Bab 15

1.5K 128 0

Nana P.O.V

" Arrgh..." Kepala yang terasa berdenyut aku pegang.

" Nana gwecana? " Tanya seseorang dengan nada risau.

"Sehun?!" Terkejut aku saat melihat wajah lelaki itu.

" Omo,Sehun bogoshipo! " Aku terus memeluk tubuhnya erat bersama linangan air mata.

" Shushh...uljima-yo.." Pujuk Sehun sampai membelai rambutku.

" Sehun, awak tak ti...Suho-sshi?! "Sekali lagi aku terkejut. Mana Sehun? Kenapa aku peluk Suho bukan Sehun ke yang aku peluk takdi?

" Yah, mana Sehun? Kenapa korang ada kat sini?! "

" Nana-sshi, Sehun mana adalah kat sini. Kau ngigau ni.." Tegur Tao. Terbit rasa simpati di hati dia.

" Betulah aku nampak dia kat sini! " Bentakku.

" Dahlah Nana, rehat okay? Lagipun kau masih demam panas.." Pujuk Kris pula.

" No! Mana Sehun, cepat cakap!!! " Mataku mencerlung memandang setiap manusia yg berada di dalam wad.

" Yah Nana! Kau dah lupa ke apa yg mamat tak guna tu buat kat kau?! Dia takkan jenguklah kau kat sini!! " Tengking Suho geram.

" Suho, janganlah marah. Kan Nana masih tak sihat.." Tegur Kai sambil menepuk bahu lelaki itu.

Aku terdiam. Satu persatu memori semalam menusuk benakku. Tanpa sedar air mataku mula mengalir perlahan sebelum menjadi semakin lebat. Aku memeluk kedua belah lututku.

" Nana,janganlah nangis nanti kau makin tak sihat pula " D.O mengusap belakang aku lembut.

" Aku dah tak ada sapa sapa dalam dunia ni! Sehun dah tinggalkan aku! Kenapa aku tak mati aje?! " Suaraku menjadi serak akibat tangisan yang semakin mengila.

" Weh, kenapa kau cakap macam tu?! Kalau kau mati sapa nak jadi kawan perempuan kita orang? Kita orang sayang kau tahu tak?! " Ujar Baekhyun pula.

" Kenapa nasib aku selalu malang, aku dah tak ada sapa sapa pun dalam dunia. Mula mula omma lepastu appa and then saeng. Sekarang Sehun pun dah tinggalkan aku. Apa aku tak layak nak hidup bahagia juga macam orang lain?! Tuhan tak sayang aku ke..."

" Sapa kata kau dah tak ada sapa sapa? Mau masih ada kita orang tau? Dahlah jangan sedih sedih, tak lawalah dah cik Kim Nana kita yang macam panda ni.." Pujuk Xiumin pula.

" Yah! panda aku punya okay?! "

" Yelah yelah, panda kau punya Tao.." Xiumin buat gaya bosan. Aku tergelak kecil.

" Hah, Kan bagus kau ketawa. Nak aku join sekali? Akukan happy virus, hahahahaha! " Chanyeol ketawa kuat.

" Hoi,sudahlah tu! Nanti orang pikir puntianak mana pula mengilai pepagi buta ni! " Sindir Luhan selamba.

" Akukan happy virus! "

" Yeorobun, gomawo sebab buat aku ketawa.. " Ujar aku dalam senyuman pahit.

" Gwecana,kau kan bff kita orang. Lupakan aje semua tu! Lagipun belambak lagi namja yang lagi baik dari si Sehun tu! " Sampuk Chen.

" Aku tak nak namja lain walau macam mana pun Sehun tetap first love aku! Takde sapa pun yang dapat gantikan dia dalam hati aku. Kalau dengan Hanabi dia boleh bahagia aku terima walaupun aku sakit..." Kata aku sayu. Kepalaku tertunduk kebawah, air mata yang ingin mengalir aku cuba tahan sedaya-upaya.

" Nana... " Mereka semua memelukku. Aku tersenyum sedikit.

" Yakso dengan aku yg korang takkan tinggalkan aku macam mana omma,appa,saeng dan Sehun tinggalkan aku..." Ujar ku saat pelukan dilepaskan.

" Yakso!!!! " Ujar mereka semua serentak sebelum ketawa kuat dilepaskan.Aku juga turut ketawa.

Diluar pintu wad itu, Sehun memandang mereka semua sayu sebelum berlalu pergi dari situ bersama keluhan yang berat.

[C] Hello, Ice Prince! ▪Sehun Fanfic▪Read this story for FREE!