• 4

1.6K 207 82
                                    

Hari terakhir persekolahan

(Hari Graduasi)

Aku dan Jungkook masih bercinta huhuhu . Kami graduate bersama begitu juga pelajar Gred 3 yang lain . Aku dengar Jimin pun graduate tapi aku tak nampak dia pun semasa dalam dewan ataupun dekat mana mana dalam sekolah ni hari ini . Mungkin aku tak perasan sewaktu nama Jimin diumumkan tadi . Tapi sejujurnya aku takkan terkejut pun jikalau Jimin tak graduate hari ini ataupun dia tidak belajar sampailah hari graduasi. Dia selalu buat masalah. Aku tahu hidup dia tak macam orang lain. Omma Jimin kaki botol , bukannya orang yang berjalan kutip botol kat tepi jalan tu lol , kat Chow kit road banyak lah spesies tu . Omma Jimin kaki botol arak dan kuat merokok. Ommanya terlalu fokus kepada kerja sehingga mengabaikan Jimin. Dia jarang pulang ke rumah selepas bercerai dan Jimin dapat hidup dengan selesa sekarang pun hanya sebab Appanya yang kaya menghantar duit setiap bulan dari New York . Kesian Jimin...

Aku yakin dia takkan ke kolej...

Hari pertama di kolej

Aku rasa gemuruh (butterflies in my stomach) Eh ter ajar idiom BI lol . Aku sekarang sedang berdiri di depan pintu dorm aku .

"Bilik 213" Aku membaca semula nombor bilik yang diberi pihak pengurusan hostel tadi .

Aku rasa hari ini merupakan hari paling teruk aku pernah rasa gemuruh . Benda ni en , gemuruh dia lagi teruk daripada tunggu Bigshit release MV BTS kau tahu?! Aku dah la terlambat sewaktu hari pendaftaran . Sebenarnya terlambat seminggu . Hari ini hari pertama bagi aku sedangkan pelajar lain dah 1 minggu memulakan hari orientasi .

Aku diberitahu yang roomate aku dah tinggal di sini . Aku harap dia seorang yang menepati masa . Aku harap dia juga baik , pandai dan paling penting , dia seorang yang kemas !

Aku menarik luggage bewarna warni aku merapati pintu dorm . Dorm ini berada di tingkat 2 dan tingkat ini nampak sunyi , bukan nak cakap sunyi macam creepy tapi sunyi sebab semua berada dalam bilik . Aku mengetuk pintu dorm yang bakal aku tinggal selama beberapa tahun belajar di Kolej ini .

Tolong lah perempuan yang baik , perempuan baik , perempuan baik .

Tak sudah sudah aku berdoa sebelum pintu bilik itu dibuka sambil menundukkan kepala aku ke bawah . Gemuruh nak tengok bakal roomate aku .

Aku membuka mataku saat pintu dibuka . Aku sangka aku akan dapat roomate yang PEREMPUAN baik . At least roomate perempuan sebab kolej ini membenarkan pelajar lelaki dan perempuan tinggal sebilik .

what the fuck this college (-_-#)

Tapi sekarang , aku pandang dari bawah ke atas , dia tak pakai seluar . Hanya memakai tuala diikat dibahagian pinggang dia . Memang sah bukan perempuan . Sampai di bahagian perut , bapak! 6 bun roti . Abs weh ya tuhan ! Dia nampak macam baru sudah mandi . Aku terus mendongak ke atas ingin melihat muka lelaki itu dan aku terbelakang sedikit saat terpandang muka si pemilik Abs . Mata aku terbuntang luas dan rahang aku memang tak dapat dikawal daripada terbuka luas . Dia pun pandang aku exactly macam aku pandang dia .

It was Park Jimin !

Kenapa dia roomate aku ?! Aku tak pernah terfikir yang dia akan berjaya masuk ke kolej . Aku terkejut , kenapa Jimin yang berada di dalam dorm ni .

[SLOW UPDATE] BESTFRIEND | JiminWhere stories live. Discover now