Bab 1

24.6K 488 2
                                    

'I trust that everything happens for a reason, even when we're not wise enough to see it. We better off, and do our own business.' perkataan itu terlintas di fikiran gadis yang comel bertudung yang bernama Esyana Aira Gadis yang terlalu mencintai seorang lelaki yang bernama Izz Azwan atau lebih di kenali sebagai izz yakni kekuatan. Perkataan itu terus menghantui minda esyana yang sudah sekian lama di tinggalkan oleh seorang jejaka yang amat dan amat dicintainya. Tanpa diduga, air mata terus membasahi pipi, mengenangkan balik ketika dia behasrat untuk meninggalkan gadis yang bernama esyana.

Masa berlalu begitu cepat, bagaikan tidak lagi terhitung jangka masa. Dah 8 tahun izz tidak muncul lagi dalam kehidupan esyana. Bukankah itu juga boleh membuat esyana tawar hati dengan izz? Atau masih ada cinta dalam hatinya untuk izz? Apa mungkin izz sudah ada teman wanita yang lain? Atau mungkin juga, izz sudah melupakan esyana?

"Termenung jauh nampak" tegur sahabat esyana yang tinggal satu rest house dengan dia. Syukur ke hadrat Allah, mereka berdua dihantar ke Australia untuk melanjutkan pelajaran. "Takde ape lah, aku cuma teringatkan mak dan ayah aku kat KL tu ah" Jawap esyana dengan selamba, supaya sahabatnya tidak terhidu apa yang didalam otaknya sekian lama. "Kalau macam tu, macam mana kite pergi KL hujung tahun ni? Kan bulan 11 kite nak kan graduate." Dengan perlahan, bibir esyana mengorak senyum gembira. "Okay, aku takde hal. Tak sabar rasanye nak pergi KL"

Hati yang sudah terbelah duaWhere stories live. Discover now