CHAPTER 2:MALANG

7.1K 447 40
                                    

HEYING POV


Semasa aku berjalan di sekitar sekolah,ramai yang perhatikan aku serupa macam nak bagi terkeluar biji mata sahaja,aku ada pakai baju salah ka?sama sahaja,tapi asal diorang tengok macam tu?terutamanya namja!!

Aku berjalan tanpa hiraukan pandangan mereka,tanpa aku sedari aku tersepak sesuatu,dan itu membuatkan aku hampir terjatuh.

Tetapi ada satu tangan yang telah menyelamatkan aku,malang tak berbaur apabila dia gagal mengimbangkan badannya dan kami terjatuh,tanpa aku sengaja aku ter...

CHUP!!

"ouh!!oppa apa yang telah saeng kau lakukan ini" jerit hatiku serta merta mataku menjadi bulat.

END POV

"Ouh my...chingu!!!"jerit heying terkejut apabila mulutnya tercium pipi namja itu dengan tidak sengajanya,nasib pipi bukan mulut selamat....

"Ah!!mianhae....mianhae saya tak sengaja"ucap heying bangun dari atas tubuh namja itu,diikuti namja itu.

"Aaa...tak apa lagipun awak bukan sengaja"ucapnya tersenyum manis.

"Comelnya"gumam heying perlahan.

"Apa?"tanya namja itu,berkerut dahinya memikirkan apa yang heying cakap tadi.

"Eh!tak ada apa lah,gomawo bantu tadi dan maaf sekali lagi sebab terkiss pipi awak"ucap heying malu dan pipinya mula terasa panas apabila teringat hal tadi,fuh!!nasib orang tak ada kalau tidak lagi malu.

"Ouh tak pa,hmmm lupa nak kenalkan diri,do kyung soo imnida,selalu orang panggil d.o je awak?"tanya d.o menghulurkan tangannya.

"Park heying imnida selamat berkenalan"ujar heying menyambut huluran d.o

"Saya tak pernah nampak awak pun,budak baru ke?"tanya d.o

"Haah...sebenarnya saya tengah cari pejabat pengetua,awak tahu tak kat mana?"tanya heying tangannya bermain di hujung skirt sekolahnya

"Nae...jom ikut saya,mungkin awak yang pengetua cari"ucap d.o senyum

"Gomawo d.o"ucap heying tersenyum lebar dan menunduk hormat.

"Nae...kajja kita ke bilik pengetua"ucap d.o lalu membawa heying ke tempat pengetua.

Beberapa minit kemuadian.

"D.o pengetua kat sini garang tak?"tanya heying apabila keadaan senyap sunyi, mungkin semua orang sudah mula belajar.

"Tak pun,pengetua kat sekolah ni,dia ramah suka senyum,tapi kalau orang buat perkara yang dia tidak suka,dirinya mungkin akan menjadi hulk,kalau boleh dia nak angkat sekolah ni baling kat pelajar tu"ucap d.o tersenyum manis.

"Haha...tak baik la cakap cam tu,saya jamin kalau awak cakap macam tu kat dia,sah awak yang kena baling"gurau heying mesra.

"Pelajar kat sini,baik dan ramah rupanya,tak ada la teruk mana pun,itulah heying dulu fikir bukan-bukan sangat,nasib kau tak cakap kat d.o"ucap hati heying.

"Heying saya nak tanya sesuatu boleh?"tanya d.o memandang tepat mata heying,membuatkan kepala heying menunduk bawah kerana....

MALU!!!

"Nae tanya la"ucap heying senyum.

"Awak ni ada mix apa-apa ke?"tanya d.o

"Ada"ucap heying mengangguk kepalanya.

"Patutlah mata koko gelap,dan rambut awak sedikit perang,awak ni mix apa?"tanya d.o teruja.

"Appa saya mix belanda ngan korea,omma saya tak mix apa,hanya orang korea biasa,jadi saya mix antara korea dan belanda hehe"ucap heying.

HE IS VAMPIRE?? [COMPLETE]Where stories live. Discover now