Bab 5

505 37 8

Ehem2 , jangan kompius tahu dengan bab nih . Walaupun sekolah lelaki jer , tak semestinya pengetua dia pun lelaki . So , saya buat jer lah pompuan . Selamat membaca uolls !

×××××

"Ryan Qairel!" tegas nada pengetua memanggil nama Ryanna

"Err err~~ yee saya Puan!" jawab Ryanna dengan riak ketakutan.

Mesti korang komfius kan macam mana si Ryanna nih boleh masuk sekolah elite ini.

Beza umur Ryanna dengan abang dia pun dua tahun saja. So , apalagi terus diambil semua details abangnya itu. Muka diorang pun memang dah seiras sangat .

Penyamaran Ryanna pun bermula . Go go go !!

×××××


Flashback!

"Aki ! Ohhh aki ! " laung Ryanna memanggil datuknya dari luar pagar.

Beberapa minit kemudian. Masih lagi tiada sahutan dari dalam . Ryanna melepaskan nafas dengan berat.

"Huhhh! Mana aki nih? Hmmm" keluh Ryanna lagi.

Pintu pagar automatik terus terbuka. Apalagi melompat lah si Ryanna ni dibuatnya.

"Wahhh , nasib baik Aki dengan Amma ada! Yehaaa!!" girang Ryanna berkata.

Ryanna meluru kearah Aki dan Amma nya . Terus tubuh tua itu dipeluk. Tak lupa juga pipi mereka juga dicium nya.

Cucu kesayangan kan . Memang lah macam tu. Whatever ~~

"Kamu Ryanna! Aki ingatkan sape lah tadi" tegur Aki sambil menyambut huluran tangan Ryanna.

Tangan tua itu disalamnya.

"Ryanna lah Aki! Sape lagi kan ? Hehe" bangga Ryanna menjawab.

"Yela , mana tahu kalau abang kamu ke ? Adik kamu ke ? Budak ni lah bertuah sungguh" bidas Aki lagi.

Ryanna menayang giginya yang tersusun rapi.

"Chill lah Aki , hehe"

"Setidaknya pun , masuk lah dulu Ryanna oii , ke kamu nak berbual dengan Aki kamu dekat sini jer ? Dah kalau dua orang ni jumpa . Panjang lah cerita dia" celah Amma sambil memandang si Ryanna.

"Ouh! Lupa pulak Ryanna . Jom Amma , Aki kita masuk jommm" ajak Ryanna dengan sopan.

×××××

Peluh dingin di dahi dikesat Ryanna. Mukanya penuh dengan seribu keraguan dan pertanyaan.

Perlu ke aku minta pertolongan Aki ni? Nanti apa pula kata Aki kan . Kalau dia kasi tahu Ayah . Matilah aku .

Tapi~~ Aki mesti tolong aku punya . Aki kan sayangkan aku . Baik aku try jer bagitahu dia dulu.

"Hmmm , Aki? Ryanna ada something nak bagitahu Aki"

Tangannya mengigil . Peluh dingin semakin banyak keluar dari badannya.

"Patut ke aku cakap sekarang ni?" bisik hati Ryanna.

"Hah! Ape yang kamu nak bagitahu Aki ni?" tanya Aki dengan nada yang tegas.

"Makk aii , Aki marah aku ke apa? Dia tanya aku macam aku ni penjahat yang tengah tunggu hukuman gantung ke apa" bisik Ryanna lagi.

Suasana menjadi sunyi seketika.

"Ya Allah budak ni . Kamu nak tanya apa ni Ryanna? Dari tadi Aki tunggu . Boleh jer kamu senyap" celah Aki.

Lelaki ke Perempuan ?Where stories live. Discover now