Chapter 4

10 1 0

Haneul membuka matanya dengan perlahan.

"Huuhhmmm..... Oppa...." Haneul tidak dapat membuka mulutnya. Hanya satu perkataan yang keluar dari mulutnya.

Tiba-tiba seseorang menekup Mukanya dengan bantal kecil.

Dia meronta supaya dilepaskan.

Masa silam gelapnya muncul lagi.

Nafasnya semakin singkat.

Aku.....bukan pembunuh...... Jae eul yang bunuh dia..... aku..... akan pergi....- Haneul.

Badan Haneul berhenti bergerak. Tiada tenaga. Tiada pergerakan.

Belum sempat perempuan itu keluar dari ward Lelaki yang membawa Haneul tadi sudah pon masuk.

"Haneul!!!! Kau buat apa kat sini!!!!" Lelaki itu terus mencengkam leher perempuan itu.

"SOO.....HYUN!!!! LEPAS!!!!" rayu perempuan itu pada Soohyun.

"SUZY!!! KAU MELAMPAU!!! KAU NAK BUNUH ADIK AKU KE HAH?!" Soohyun menjerit menyebab kan nurse dan doctor segera bergegas ke dalam ward. Mereka cuba menenangkan Soohyun dalam masa yang sama cuba menyelamatkan Haneul.

Teetttttt......tteeettttt.....tteetttt...tttteeeettttt ttteeeetttt tttteeeetttt ttteeetttt.

Bunyi mesin yang mengesan pergerakan Jantung Haneul berbunyi laju menandakan Haneul dalam keadaan kritikal.

Tiba-tiba badan Haneul bergerak gerak bagai kan orang yang terkena sawan.

Badannya tidak berhenti bergerak sama sekali. Badannya tidak dapat dikawal. Dan akhirnya.........

Mesin itu berbunyi menandakan jantung Haneul berhenti.....

"NO!!!! DOKTOR!!! SELAMATKAN HANEUL!!! DIA TAK BOLEH MATI LAGI!!! DIA KENA BERSIHKAN NAMA DIA DULU!!!" Jiyoung tidak dapat mengawal dirinya.

Hana menangis tanpa henti.

Inji jatuh dan terus menangis di lantai.

Minah seperti orang gila yang memang tidak terurus.

Minji? Dia cuba meredah masuk ke dalam wad.

Hana tiba tiba pengsan.

BADBOY amat terkejut kerana ini pertama kali melihat mereka seperti orang gila.

Mereka juga mengangkat Hana dan meletakkannya duduk di atas kerusi.

Ketika GOODGIRL dan Soohyun menemani Haneul di wadnya walaupun Jantung Haneul berhenti tetapi bagi mereka Haneul masih lagi hidup.

Mereka berucap pada Haneul.

Menyuruhnya bangun. Kisah manis dan pahit mereka. Habit mereka. Kekacauan yang dilakukan.

Semasa Soohyun.... air mata Soohyun mengalir...

"Oppa rindu kamu... oppa percaya yang bukan kamu yang bunuh Seulbi... Jae Eul yang bunuh dia... kamu pegang pisau tu tapi bukan kamu yang bunuh dia.... oppa rindu waktu kita dulu....bergelak ketawa..... oppa rindu nak geletek kamu... oppa rindu nak rebut remote dengan kamu.... oppa rindu nak simbah air kat kamu.... oppa rindu nak tidur dekat tepi kamu.... oppa rindu nak peluk kamu...... bangunlah....... Oppa ada kamu seorang je......... takkan kamu nak tinggalkan oppa seorang saja???" Air mata Soohyun mengalir deras ketika menceritakan memory manis mereka bersama.

Tiba tiba mesin itu berbunyi semula.....

Soohyun terpandang Haneul terkejut.

Jantung Haneul kembali berdegup.

Semua orang yang berada di situ teramat bersyukur.

Perlahan lahan..... Haneul membuka matanya....

"Oppa......" perkataan yang keluar dari mulut Haneul membuatkan Soohyun hampir menangis lagi sekali kerana gembira.

"Kenapa semua orang menangis ni?" Tanya Haneul...

"Tak de apa..... oppa rindu kamu...." kata Soohyun lalu terus memeluk Haneul.

"Tadi...... Haneul.... jumpa omma dan appa...... mereka suruh Haneul balik... dan bila Haneul balik je oppa peluk Haneul..."kata Haneul...

BadBoy memandang GoodGirl lalu menjeling mereka dan terus keluar.

The end... nak tahu peperangan apa lagi? Tunggu dan lihat. Muahahahhahahah. Ok lah bye.. annyeongg..

Bad Boy!!,Good Girl!!(BB!!,GG!!)Baca cerita ini secara GRATIS!