01

10.8K 334 11
                                    

"Jiae! Ppali!! Nanti head maid kita marah pulak." Halla mengetuk pintu bilik air yang "didiami" oleh Jiae. Bilik air itu berada di dalam bilik mereka. Setiap maid di rumah itu berkongsi bilik. Dalam bilik, terdapat dua katil sahaja. Jadi, dua orang maid dalam satu bilik. Setiap bilik maid jugak mempunyai satu bilik air, dua meja belajar, televisyen dan sofa. Macam dalam bilik tuan rumah tapi bilik maid tidaklah sebesar milik empunya rumah agam ini.

"Jakkaman!! Aku dah nak keluar dah!" Jiae memulas tombol pintu dari dalam. Halla terus menarik Jiae keluar dan mereka terus berlari keluar dari bilik. Di luar bilik, semua maid sudah terpacak di depan bilik masing-masing.

Halla dan Jiae segera berdiri dihadapan bilik mereka. Mereka terlewat seminit. Hampir sahaja diketahui oleh ketua maid, Sojin.

"Hm. Saya ingat awak berdua akan terlewat lagi. Bagus. Lepas ni, awak berdua mulakan bekerja di bahagian bilik atas."

Halla dan Jiae mengangguk. "Deh, Sojin-sshi."

Sojin memeriksa bilik yang berada di sebelah mereka pula.

"Huhh.. Nasib baik kau sempat membuang "harta karun" kau tu. Kalau tak, kena bersihkan halaman rumah macam semalam." keluh Halla. Jiae mengangkat bahu.

ヽ(^。^)丿ヽ(^。^)丿ヽ(^。^)丿

Tuan Jeon meletakkan fail di atas meja. Jungkook dan Jimin memandang fail itu dengan mata terbeliak.

"Appa nak kamu berdua tinggal dengan appa dekat rumah agam tu dan cari calon isteri kamu di antara semua maid kita."

"What?? Appa~ Kookie kena pilih maid-maid appa tu?! Diorang semua bukannya taste Kookie!"

"Appa. Jimin pun tak berapa setuju. Takkanlah kami nak kena pilih salah seorang daripada diorang? Maid-maid kita tak ada yang setaraf dengan kita." tambah Jimin. Jimin menyandarkan tubuhnya pada kerusi. Tuan Jeon hanya mempamerkan senyuman.

"Appa tak kisah pasal status maid-maid kita. Appa tak kisahlah kalau diorang bukan taste kamu. Maid-maid kita tu, semuanya bagus. Boleh jaga makan kamu, pakaian kamu dan boleh berikan appa cucu. Omma kamu dekat rumah tu pun tak sabar nak timang cucu tau!"

Jungkook dan Jimin mengeluh lembut. Sebenarnya, tak elok juga ingkar arahan appa. bisik hati mereka berdua.

"Jimin setuju. Tapi, kalau Jimin tak jumpa jugak calon isteri di antara maid kita tu, Jimin cari yang lain. Yang dekat luar."

"Kookie setuju dengan hyung! Tapi, Kookie malas nak cari yang dekat luar. Kookie akan cuba untuk suka pada maid yang akan Kookie pilih nanti walaupun dia bukan taste Kookie." Jungkook mencebik. Jimin menjeling Jungkook sekilas.

Tuan Jeon bangun dan menepuk tangannya. "Baguslah begitu. Omma kamu mesti tak sabar tunggu kamu berdua balik! Kejap lagi, appa akan pergi rumah kamu berdua and appa tau kamu berdua tak duduk bersama, appa nak kamu kemaskan barang-barang kamu. Semua sekali. Apartment yang kamu berdua duduk appa akan biarkan kosong."

"Baiklah, appa."

"Kookie pun dah lama tak jenguk omma dekat rumah appa. Rindu omma T^T"

"Aih?! Omma je ke? Appa?"

Jungkook tersengih. Jimin hanya menonton drama yang tak berapa "betul" ni.

"Ahh.. appa ni! Kookie kan sayangkan appa dengan omma!" Jungkook tersengih sampai ke telinga. Tuan Jeon mengusap-usap lembut rambut Jungkook.

Maklumlah, anak bongsu. Jungkook agak manja manakala Jimin suka berdikari dan tak berapa ceria sangat tapi bab perempuan, terus berubah perangai asalnya.

(ノ^o^)ノ(ノ^o^)ノ(ノ^o^)ノ

Done!

Ehehe kalau korang kenal la, Halla ni dari group The Ark. Jiae pulak dari group Lovelyz.

Watak Jimin dalam cerita ni jadi terbalik dengan perwatakan sebenar dia. Jimin dalam cerita saya ni agak sombong dan tak suka senyum sangat. Tapi, perwatakan dia yang agak 'byuntae' tu masih wujud dalam cerita ni >.<

Dapat idea ni masa layan cerita The Heirs. Dah byk kali layan, tetibe baru dapat idea lol.

Idea dalam cerita ni memang 100% dalam otak saya! Saya jujur! Kalau ada yang sama, mugkin otak kami berdua sama (≧∇≦)/

[C] Maids ✎ p.jmTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang