[1] : New School

10.2K 292 15
                                    

"Annyeonghaseyo, choneun Jung Laura imnida. Naega Sekang Highchool-eseo ojeon," ucap Laura yang lengkap beruniform sekolah. Harini hari pertama Laura di Jeguk HighSchool.

"Kure, Laura. Welcome to our school. Sebelum tu ada yang nak tanya Laura soalan?" Kata Park Saem memandang ke arah para pelajar kelas 2.

"Naega naega!" Seorang pelajar lelaki di tengah kelas mengangkat tangan.

"Yes, Jongdae?"

"Laura dah ada namja chingu?" mendengarkan pertanyaan Jongdae, riuh satu kelas dengan suara usikan dari pelajar lain.

Laura terkedu. Pipinya dah merona merah. Baru firstday sekolah dia dah kena sakat.

"Class, senyap! Dah Laura, tak payah layan soalan Jongdae ni. Em Kamu boleh duduk sebelah Aeri." Kata Park Saem sambil menunjuk pada seorang pelajar yeoja di tepi tingkap.

Laura memandang pelajar yang dikenali sebagai Aeri tu sekilas sebelum menghampirinya. Sempat Laura dengar bisikan nakal beberapa pelajar lelaki. Laura dah lali dengan situasi macam tu, biasalah lelaki..

"Annyeonghaseyo," sapa Laura dengan senyuman manis apabila tiba di sebelahnya.

"Annyeong Laura! Naega Kim Aeri imnida." Kata Aeri sambil berjabat tangan dengan Laura. Kemudian dia mempelawa Laura duduk di sebelahnya. Selesai sesi sapa menyapa, pembelajaran pun mula seperti biasa.

█████████████████████████

"Laura, nanti kau nak masuk kelab apa?" Tanya Aeri.

Sekarang ni waktu rehat. Tapi Laura dengan Aeri tak pergi kantin. Diorang cuma berjalan dekat kawasan sekolah. Lagipun Laura masih baru, dia belum tahu selok belok sekolah ni.

"Emm kelab apa yang best?" Tanya Laura.

"Kelab muzik la best. Ada sunbae handsome handsome xD kalau waktu latihan, ada sunbae buat persembahan fuuh cair semua pelajar perempuan yang ada dekat situ." Kata Aeri dengan tawanya.

"Jinja? Macam best jee. Nak masuklah. Eh kau pun kelab muzik juga ke?" Laura mengambil duduk di sebelah Aeri di kerusi kayu dekat taman mini.

"Yapp!" Aeri mengangguk riang.

"Boleh la kita melting sama sama nanti kalau ada sunbae buat persembahan kan kan kan?" Usik Laura dengan senyuman smirk.

Tawa Aeri dan Laura bersatu. Baru beberapa jam kenal tapi diorang dah rapat macam dah bertahun kenal. Macam macam yang diorang sembangkan.

█████████████████████████

Jam loceng yang berbunyi nyaring mengganggu lena Laura. Laura mencelikkan matanya, cuba melihat arah jam.

"7 lebih baru.." kata Laura seorang diri. Laura kembali memejamkan matanya. Namun bila teringatkan sesuatu, dia terus bangun dan berlarian ke bilik air.

"Oh tidak!! Dah lambatt!!" Jerit Laura yang dah berada dalam bilik air. Kelam kabut dia mandi dan bersiap untuk ke sekolah.

Laura membongkok sedikit. Dia cuba membetulkan nafas. Penat dia berlari dari rumah ke sekolah. Kalau masuk marathon ni confirm menang. Jam yang di pergelengan tangan di pandang sekilas, 8:30 pagi. Rasanya sempat lagi kot. Tanpa membuang masa Laura melangkah laju ke kelasnya.

Disebabkan terkejarkan masa, Laura langsung tak perasan ada orang di hadapannya. Dia berjalan dengan laju dan tak semena mena terlanggarkan orang tu. Habis berterabur buku buku yang dibawa orang tu di atas lantai.

Laura menggigit bibir bawahnya perlahan. "Mi-mianhae. Saya tak nampak awak tadi. Jeongmal mianhaeyo."

Lelaki yang sedang mengutip buku tu mendongak, memandang ke arah Laura. Dia memerhati Laura dari atas ke bawah sebelum tersenyum penuh makna.

"Gwenchana. Masuklah kelas nanti kena denda pulak," kata lelaki tu masih tersenyum penuh makna.

Laura baru teringat yang dia dah lambat. Tanpa berkata apa apa Laura terus berlari menuju ke kelasnya.

"So sexy. Mesti dia pelajar baru kan." Kata Jimin sendirian. Jimin kembali mengutip buku buku yang berselerak dekat lantai.

"Nasib baiklah sexy + cute. Kalau tak ada yang kena maki pagi pagi ni," kata Jimin lagi. Jimin tersenyum bila teringatkan pelajar yang langgar dia tadi.

- to be continued -

Annyeonghaseyo my beloved readers!! Yey author kembali dgn fanfic baru ^^ Cerita ni sebenarnya tak lah byuntae mana pun. Kalau byuntae pun author tak details sangat xD So jangan takut nak baca. Tapi kalau rasa tak sanggup tu jangan la baca ye xD tak paksa pun.

Watak² Byuntae Highschool Marriage ;

♜ Jung Laura sebagai Laura
- 16 tahun

♜ Park Sooyoung sebagai Kim Aeri
- 16 tahun

♜ Kim Seok Jin sebagai Jin
- 18 tahun

♜ Park Jimin sebagai Jimin
- 18 tahun

♜ Min Yoongi sebagai Suga
- 18 tahun

♜ Kim Namjoon sebagai Namjoon
- 18 tahun

♜ Jeon Jungkook sebagai Jungkook
- 18 tahun

♜ Jung Hoseok sebagai Jhope
- 18 tahun

♜ Kim Taehyung sebagai Taehyung
- adik Jin
- 17 tahun

Kalau ada watak tambahan nanti author bagitahu lagi yee.


Highschool Marriage + K.S.J ✔Where stories live. Discover now