Bab 11: Ayahanda

32 1 0

Farhan berada berdekatan dengan rumah Qrish sambil perhatikan Qrish dan Arul.

Pintu rumah dibuka.
"Ibu! Qrish dah balik" Qrish menjerit.
"Baru balik? Pegi mana? Dengan siapa? Kenapa tak reply mesej." Ibu bertanya.

"Ibu, ibu chill laa.. Banyak sangat soalan.. Fon Qrish rosak, pecah"

"Macam-macam laa budak ni."

"Qrish naik dulu nak mandi" Qrish berjalan ke biliknya.

Dalam waktu yang sama..
Farhan berjalan perlahan-lahan sambil menendang batu-batu kecil di tengah jalan. Dia mendongak ke langit. "Sampai hati dia lupakan aku, janji macam-macam dulu." Farhan bercakap dengan diri sendiri.

Dulu masa kecil-kecil dulu...
Yahhh..Farhan patahkan kayu yang telah disiapkan oleh ayahanda.. 'Bagus! Qistina, awak pula'
Sambil Qrish garu kepala dan... Hayaaa.. Qrish pejam mata.
'Qistina, kesan calar pun tak ada. Farhan ajar Qistina cara nak buat ni'
Qistina mengharapkan kayu tu patah, tapi apa yang diharap tidak dapat ditunaikan..
Berbulan-bulan berlalu...
'Laju lagi... Kanan tuu.. Mata tu kena selalu fokus.. Cepat-cepat,cepat... Peha ni kena stabil dan kuat..' Farhan mengajar Qrish..
Bertahun-tahun berlalu..
Sehingga lah Qrish harus dipindahkan..
'Terima Kasih guru! Heheh' Qrish bermain dengan Farhan sambil tabik dan pegang beg.
___________________________________________
Kenangan akan tetap jadi kenangan.. Sama dengan angin yang terbang di udara, angin selalu terbang merata tempat dan mungkin takkan kembali. Sesetengah memori itu ada dihati dan dalam kita tapi jauh untuk dicapai.. Tapi ia akan datang dekat kalau kita cuba untuk capainya..

Farhan tersenyum sambil berjalan dan mendongak ke langit. Dia melangkah menuju tempat kegemarannya..

Betapa Agungnya Cinta KitaRead this story for FREE!