Bab 9: Kejadian di Hospital

146 7 2

Suasana dihospital sangat sunyi.
*beep*beep*
"Eishh..Memekak jer mesin ni. Ishh, diam laa.. Woi diam laa." Qrish berbisik sambil memukul mesin yang berada dalam salah satu bilik dihospital. Macam orang gila dah Qrish ni cakap dengan mesin.

Zaidi membuka matanya perlahan-lahan, matanya hanya terbuka sedikit. "Errmm...' dia bersuara dengan perlahan. "Ehh mesin ni kann... Uhh Zack?"Qrish tegur adiknya. Qrish sambung. "Weyh ko ok tak?"

Zaidi masih tidak tahu siapa yang tegur dia, wanita yang memakai jacket hoodie dan topeng mulut. Pakaiannya semua warna hitam.

Qrish melihat adiknya terbaring diatas katil, dia hanya mampu mendiamkan diri dan rasa bersalah. 'Mesti susah kan hidup kau tanpa kakak' Hanya hatinya saja yang bersuara.

Qrish duduk sebelah adiknya dan pegang tangan adiknya sambil menutup matanya dengan berasa sedih. Selepas beberapa minit kemudian Qrish meletakkan tangan adiknya perlahan-lahan. Qrish cakap "Aku tahu kau dah sedar, well..I gotta go...See ya!"

Qrish mahu berjalan kearah tingkap, tetapi masa dia pusing belakang dia terjatuh sebab kakinya terselit di wayar mesin. Wayar tu tercabut dari mesin.

Tiba-tiba *beep*beep*beep* bunyi tu semakin laju. Zaidi sesak nafas. "Asal ni?!" Teriak Qrish. "Ermmm ermm... apa aku nk buat ni?... Sebab wayar ni kut.." Qrish mencabut kesemua wayar yang belum dicabutkan dari mesin.
Keadaan masih teruk. Belum sempat Qrish berdiri... Dang! Pintu dibuka luas, saat tu laa kali pertama Qrish berjumpa dengan mereka sejak 2 tahun yang lalu. Qrish kaku sekejap sebab terkejut.

"Awak buat apa ni?" Doktor meninggikan suaranya.

Qrish terus betulkan wayar-wayar di kaki nya dan terus lari ikut pintu tapi ditahan oleh bodyguard, Qrish memukul semua bodyguard dan terus lari ikut pintu.

Semasa perjalanan pulang kerumah Qrish menanggalkan sarung tangan dan topengnya, lepastu dia terus masukkannya kedalam pocket jacket hoodie dia.
Sambil berjalan. "Hemmm kak Qaisara sorang jer tak de kat situ,heh.. huu sikit jer lagi tadi.heeheeh." Qrish menunduk mukanya sambil tersengih.

Keesokan Hari
Qrish duduk diatas kerusi di tempat kerjanya "Weyh Aisyah. Semalam aku jumpa adik aku, Zack, kat hospital pastu bila aku nak balik aku tersepak wayar tiba-tiba mesin tu berbunyi dengan laju, aku ingatkan sebab wayar tu tak dicabutkan lagi jadi aku cabutkan je laa wayar tu nak matikan mesin tu." Qrish cerita apa yang berlaku semalam.

Aisyah pun menuju kearah Qrish dan terus campak kain yang dipegang ke atas meja. "Kalau aku cakap kau bodoh kau marah, kalu aku cakap kau bengap, lagi laa.. Tapi tu laa hakikatnya. Kalau mesin tu dimatikan, dengan adik kau sekali dimatikan tau. Yang kau cabut wayar tu kenapa? Kau nak bunuh adik kau ke?."

Qrish menjawab. "Hermm.. Patut laa bodyguard tu kejar aku, agaknya diorang fikir aku nak bunuh adik aku kot."

Aisyah bersuara "Eh macam mana kau masuk bilik adik kau kalau ada bodyguard kat luar?"

"Hah, aku masuk ikut tingkap. tingkap tu bukannya tinggi pun setingkat jer. Panjat pokok pastu sampai."

Dihospital...

Zaidi dah sedar. "Papa risau laa kalau jadi pape kat adik. Macam semalam tu. Papa nak report polis laa." Bapanya bersuara.

"Tak yah pa, its okay." Zaidi cakap.

"But why?" Bapanya tanya.

"I said its okay, lagipun look at me, nothing happened right? I'm completely fine, pa." Zaidi atau dikenali sebagai Zack berkata sambil makan breakfast yang disediakan oleh jururawat tadi.

"Ok laa kalu macam tu, pa nak gi office ni." Bapanya keluar dari bilik.

"Office apa kemendanya pagi-pagi buta macam ni." berbisik Zack.

"Uihh dik, asal kau tak nak report?" Abang Zafril bertanya.

"Adik rasa semalam akak Qrish yang datang laa.." Zack menjawab.
"Macam mana kau tahu dik?"
"Semalam brand jacket dia pakai, brand kesukaan kak Qrish. Pastu topeng dia warna purple dan putih, topengnya sama dengan topeng yang tergantung dalam bilik akak Qrish."

Zafril hanya mendiamkan diri.. Dan pandang ke arah lain.

Esok
Semasa Qrish berjalan ke bangunan sekolah, seorang lelaki meletakkan lenggan kirinya ke bahu kiri Qrish dari belakang.
"Makk!" Qrish melatah.
"Lekk ah, aku kot.. Lepak nak? Kita jumpa lepas sekolah, aku amik kau dari kelas ok?" Orang lelaki tu bersuara dengan tiba-tiba.

" Tapi Farhann-" Qrish mahu memanggil Farhan tapi dia sudah pergi. Qrish sambung "Tapi... Aku malas laa. Daa la ajak secara tiba-tiba."

Lepas sekolah
Saat Farhan sampai ke kelas Qrish, semua orang dalam kelas keluar. Qrish nampak Farhan tengah menunggunya didepan kelas. Farhan tersenyum melihat Qrish. Qrish berjalan ke arah Farhan, dalam waktu yang sama, Arul baru bangun dari kerusinya dan ternampak Qrish dan Farhan.

Jadi dia terus keluar dari kelas dan tarik tangan Qrish lepastu dia membawa Qrish ke kereta berwarna hitam. Farhan mengekorinya sampai dipagar sekolah.
"Kau gila?" Qrish tanya.
"Masuk jer laa" Arul menolak kepala Qrish. Apabila dia nak masuk kereta dia memandang Farhan , lepas tu baru dia masuk kereta.
"Driver, jalan" Arul mengarah Drivernya.

Betapa Agungnya Cinta KitaRead this story for FREE!