Part 1

1.6K 30 1

~ Di Bilik Syazaa ~

**Kringggggg**

Jam Lonceng membangunkan syazaaa yang sedang lena tidur . Dengan malasnya, syaza mencapai tuala dan terus ke bilik mandi . Setelah selesai mandi , dia memakai baju seragam sekolah . Dia sempat melihat telefon bimbit nya sebelum turun ke bwah . Kot-kot ada siapa-siapa yang chat dia . Setelah selesai bersiap , Dia turun ke bwah dan terus ke dapur untuk brsarapan . Kelihatan Mak yam sibuk mnyediakan sarapan utk syazaa di dapur .

~Di dapur~

Syazaa : Selamat Pagii Mak Yam *senyum*

Mak Yam : Selamat Pagi *Senyum*

Syazaa : Mak yam , Ayah dan ibu dah pergi kerja ke ? *sambil meyapu sedikit jem strawberi pada roti bakar*

Mak yam : Dah . Bru je jalan . Syazaa je yg lambat turun .

Syazaa : Oh . Yeke ? *Sambil menjamah Roti * Ok lh , mak yam . Sya jalan dluu . Assalamualaikum :)) *salam tangan mak yam*

Mak Yam : Waalaikumsalam . Hati-Hati pergi sekolah tu . *senyum sambil menyambut salam syazaa*

Ibubapanya sering tiada di rumah kerana masing-msing sibuk bekerja . Awal pagi lagi masing - masing sudah bergegas pergi kerja dan akan balik pada lewat malam . Bapanya bekerja sebagai peguam mnakala ibunya pula bekerja sebgai doctor . Dia sering berseorangan di rumah ditemani tukang gaji mereka , mak yam .

Syazaa rapat dengan mak yam kerana mak yam satu² nya kwan syaza di rumah jika ibubapanya tiada di rumah .

___________________________

~DI LUAR RUMAH~

Kelihatan Pak Jamil Mengelap Kereta Bmw Kepunyaan keluarga syazaa . Pak jamil ada lah pemandu peribadi syazaa yang sudah lama bekerja untuk keluarga syazaa . Dia yang sentiasa akan menghantar syazaa . Syazaa duduk di kerusi sambil memakai kasut sekolahnya dan mengemas bajunya .

Pak Jamil : Selamat Pagii Syazaa *senyum*

Syazaa : Selamat pagii Pak Jamil *senyum*

Pak jamil : Dah siap ke ? Jom lh kita gerak . Kang lambat ke sekolah .

Syaza : Dah . * bejalan kearah kereta*

Pak jamil membukakan pintu kereta utk syazaa .

______________________

Beberapa minit kemudian

~SEKOLAH MENENGAH PANTAI ALUR~

Syazaa tiba di perkarangan sekolahnya . Pak Jamil membuka pintu untuk syazaa sekali lagi .

Syazaa : Terima Kasih Pak jamil * senyum*

Pak Jamil : Sama-sama . *senyum * Syazaa masuk dlu ye Pak Jamil

Pak Jamil : Ok . Hati- Hati .

Syazaa masuk ke kelas 4 mawar iaitu kelas syazaa dengan hati yg sangat gembira . Apabila tiba di pintu kelas , dia trnmpak Amirah leka membelek buku teks biologi . Syaza tersenyum . syazaa masuk dan menyapa amirah iaitu kwan karibnyaa sejak tingkatan 1 lagi .

Syazaa : Amboii , rajinnya kwn baik akuu nii . Mimpi apa semalam . Hahaha .

Amirah : Ehh , kw syazaa . Aku memang sentiasa rajin . Hihi . Kw ni , Awal smpai harii nii . Haha . *separuh mengejek*

Syaza : Huh ! Yelah tu . Biasaa lah . *Duduk di sebelah Amirah *

Guru Biologii Mereka pun masuk dan sesi pembelajaran bermulaaa ..

----skip----

_______________________________

**Kringggg***

Lonceng Berbunyi Meyatakan Waktu rehat.

Cikgu Lidia : Kelassss !

Ketua Kelas : Bangunnnn!! Terima Kasih , cikgu .

Smua murid : Terima kasih cikgu .

Cikgu Lidia pun keluar kelas dan semua murid meluru ke kantin utk rehat .

Syazaa : Amirah ! Jom Ke Kantin . Aku dah laparr nii .

Amirah : Kejap . Sikit lagi nii . *sibuk mnyiapkan kerja sekolah*

Syazaa : Ishh ! kau nii . Ituu nanti- nanti lh . Kang abis makanan kat kantin tuu

Amirah : Yelah² . kw nii .

Mereka pergi ke kantin dan duduk di meja disediakan oleh pihak sekolah . Syazaa membeli nasi goreng . Amirah cuma menjamah kuih sahaja .

Syaza : Aik . Knapa makan kuih sja . Jaga badan lh tuu *mengejek*

Amirah : Ishhh . Mana adaa lh . Takde seleraa lah nak makan .

Syazaa : Ohhh . Yeke ? . Ingatkan jaga badann tdii . Hahaha .

Merekaa makan sambil beceritaa ..

Syazaa : Lepas nii kita nak ke mana ? Jalan² ?

Amirah : Mmm ? Ntah . Aku nak jumpa Faris lepaa nii .

p/s : Faris adalah kekasih kepada Amirah .

Syazaa : Mm ? Yelah .. Di mana dia nak jumpa ?

Amirah : Dia kata dia nk jumpa di kelas kita je . Dia malas nk jumpa jauh² . Lagi pun dia kesian nmpak kw selalu sunyi kalau teman kan kami jumpa kan . haha ..

Syazaa : Huh . Kw nii . Tau lah akuu ni xda bofren . Haha . Oh . Tau jgk erk si faris tu kesian kat aku . Haha . Selalunya kerja dia , mngacau akuu ja . mm ? Ok lh . Kalau cam tu . Jom lah kita balik kelas . Kot² Faris dah adaa kat sna .

Amirah : Mm ? Yelah . Jom .

Mereka pergi ke kelas dan ternampak faris di depan Kelas mereka . Faris sedang menunggu Amirah . Faris adalah pelajar 5 Mawar iaitu kelas Sains Tulen sama Seperti Syaza dan Amirah . Faris seorang yang sngat baik hati, ketua pengawas,peramah,segak, dan atlet sekolah .

Faris : *Ternampak Amirah dan syazaa*

Amirah : * Senyum*

Faris : *membalas senyuman *

Syazaa : Haii Faris . Akuu masuk dlu ye . Tu amirah . Hahaa . *mengenyit mata kepada amirah *

Faris : Hai . Ok .

Amirah dan Faris berjumpa dan beceritaaaa .. Syazaa duduk di kelas sambil membaca buku Teks Sejarah

Ok . Itu seja utk part 1 . Nnti kan Part 2 yerr :))

Cinta SyazaaRead this story for FREE!