eps - 1 : Awal

394 23 10
                                    

Di satu tempat di galaksi~
Boboiboy dengan kawan - kawan dia baru je pulang dari misi mereka.

Baru je diorang masuk ke dalam kapal angkasa, tiba - tiba ada hologram yang muncul.

"Selamat kepada Boboiboy, Yaya, Ying, Fang, dan Gopal kerane dapat menyelesaikan misi dengan baik!" Kata komander kokoci.

"Terimakasi komander!" Ucap diorang serentak.

"Ey, kebenaran pun bantu jugak takde ke nak bagi selamat" kata kapten papa merajuk.

"-_-" -komander and the others.

"Baiklah, disebabkan misi kamu semua banyak yang dah berjaya. Saya akan perbolehkan kamu semua untuk cuti, balik pulang ke bumi" Ucap laksamana tarung yang tibe² muncul entah dari mana.

"Uwaah terimakasi laksamana!" Kata diorang serentak kecuali Fang, yelah rumah dia bukan kat bumi, dia alien kot takkan rumah dia kat bumi.

"Bersiap sedia lah wahai anak murid kebenaran! Kita akan balik pulang kat bumi!!" Kata kapten papa.

******

"Jangan sedih sayang kami takkan tinggalkan kamu" Kata wanita tu.
"Tapi kalau aku naik nanti-" kata - kataku terpotong oleh suara dia.
"Kalau kamu betul - betul sayang kami, kamu kena naik nanti kitaorang susul dari belakang" tambah wanita tu lagi.

"T-tapi"

💥~~~~BOOM~~~~💥

Drt drttt~~

Bunyi handphone Iman.

"Eh?" Ucap Iman baru bangun dari tidur dia. 'Asal aku mimpi bende tu lagi? Mimpi buruk ke tu?' Batin Iman.

Iman ni dah sering sangat mimpi bende tu. Tiap - tiap hari mimpi tu datang. Tak taulah sejak kapan mimpi ni ada. Yang pasti dah lama sangat kadang lepas bangun dia pasti akan nangis sebab mimpi tuh, nangis? Apasal pulak? Dia pun tak tau, kadang nangis, kadang dada rasa macam sesak, kadang pulak dia rasa menyesal.

'Apa tu? Kenapa aku mimpi bende tu lagi?' Batin Iman sambil pegang kepala dia.

Kadang pulak Iman tak begitu ingat dengan mimpi dia tu, dia tak ingat dengan sosok wanita yang muncul dalam mimpi dia. Padahal dah tiap hari dia mimpi bende tu asal tak pernah ingat?.

'Dahlah man baik kau pegi ambil wudhu lepas tu solat, dah nak subuh ni' batinnya lagi.

Iman pun turun dari atas katil, lepas tu dia berjalan ke arah bilik air yang ada dekat kamar dia untuk ambil wudhu.

Lepas ambil wudhu dia pun keluar dari bilik air, yelah keluar nak buat apa lama - lama dekat situ? Ada hantu kot. Seram~~

Iman pun berjalan kearah almari dia untuk ambil mukena. Baru je dia ambil mukena tu Adzan dah berkumandang.

Lepas Adzan selesai berkumandang Iman pun melaksanakan Solat sunnah, lepas tu baru dia Solat Subuh.

******

Selepas Solat Subuh Iman pegi besiap, untuk apa? Untuk sekolah lah! Takkan dia tak pergi sekolah.

Dia keluar dari kamar dia lepas tu turun ke lantai bawah untuk sarapan, kalau tak sarapan nanti sakit perut pulak.

"Eh Iman dah bangun rupanya, aunty baru je nak bangunkan" Kata Aunty Syah.Terkejut Iman lepas dengar suara Aunty Syah, Ingatkan Ada hantu tadi.

Aunty Syah? Sape tu? Aunty Syah ialah aunty kepada Iman, dia ni adik dari Ayah Iman. Nama asli dia tu Aisyah tapi Iman panggil dia Aunty Syah sebab dulu waktu masi kecil dia tak tau cara mengeja Ai.

Little Sister {EA and BBB fanfiction} Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang